Ucuz olduğu için tercih edilen kaçak yakıtların ülkemize birçok yönden zarar verdiğini bildiren TMMOB Makine Mühendisleri Odası Adana Şube Sekreteri Erdal Taş, bu tip yakıtların kullanılan araçlarda ciddi maddi hasarlara neden olduğunu açıkladı. Taş, "Yanlış yakıt kullanımından dolayı dışarıya yıllık milyonlarca döviz göndermekteyiz. Aynı zamanda araç kullanıcılarına da belli bir maliyet yüklemektedir" dedi.
İLK ZARAR YAKIT SİSTEMİNE
Kaçak yakıtların neden olduğu zararların standartlara uygun üretilmemesinden kaynaklandığını vurgulayan Taş, özellikle yeni nesil araçlarda teknik yönden küçümsenmeyecek boyutta zararlar meydana geldiğini ifade etti. Bu yakıtların başta aracın yakıt sistemine zarar verdiğini anlatan Taş, çok hassas olarak üretilen dizel püskürtme sistem parçalarının kısa sürede deforme olduğunu ve aracın kullanılamaz hale geldiğini söyledi.
MADDİ HASARLAR CİDDİ BOYUTTA
Enjektörlerde baş gösteren püskürtme bozukluğunun piston erimesine sebep olduğuna dikkat çeken Taş, "Bu da dolayısı ile araçta motorda büyük hasarlara sebep olmaktadır. Oluşan hasarın giderilmesi zaman zaman sadece püskürtme sisteminin onarılması olmayıp komple motor revizyonuna gidilebilmektedir. Püskürtme sistemleri, her araç için ortalama 2500- 6 bin euro civarındadır. Onarımları ise ortalama olarak 500-3 bin euro arasında değişmektedir "dedi.
ÇEVREYE DE ETKİSİ BÜYÜK
Yedek parçalar için her yıl milyonlarca dövizin yurtdışına gönderildiğini belirten Taş, "Aynı zamanda araç kullanıcılarına da belli bir maliyet yüklemektedir. Standarta uygun olmayan yakıtlar araçlarda sarfiyat fazlalığına sebep vermektedir, bu yakıtlardaki kükürt oranının fazla olması da, hem egzoz emisyonunda artışa sebebiyet vermekte, bu da doğaya zarar vermektedir. Vergisiz olduğundan dolayı da devlete mali açıdan zarar vermektedir" diye konuştu.