X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gergin olduğunuz anlarda 'masum' yiyecekler bulun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gergin olduğunuz anlarda 'masum' yiyecekler bulun

  • Giriş Tarihi: 21.5.2014

Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Gizem İncekalan, son yıllarda "Eşime olan sinirimi yiyeceklerden çıkarıyorum", "Çocuğuma kızdım yemek yedim", "İşyerinde müdürüme sinirlendim, dayanamadım yedim" şeklindeki şikayetleri sıkça duyduğunu söyledi. Bu tür duygu durum değişikliklerinin kişiyi çok fazla ve yanlış tarzda yemeye ittiğini belirten İncekalan, "Öncelikle kontrolsüz yeme durumunun temelindeki sebep tespit edilmeli, hangi duygu halinde ne tür yiyeceklere yöneldiğinizi bulmalı ve yerine bunlara alternatif daha masum yiyecekler koymalıyız" dedi.

KITIR İNCE EKMEKLER
İncekalan,
diyetini bozmayacak masum yiyecekleri şöyle sıraladı: "Sinir anında kıtır kıtır yenen tuzlu yiyecekler bizi cezbeder. Kuruyemiş, cips, tuzlu krakerler yedikçe öfkenizin yatıştığını hissedersiniz. Bu genel olarak herkesin yaşadığı bir durumdur önemli olan öfkeli anlarımızda bu duygularımızı tatmin edecek masum yiyecekleri bulmaktır. Üzerine kekikli biberli domates sosu sürülüp fırınlanmış kıtır ince ekmekleri süzme yoğurda batırarak yiyebilirsiniz, salatalık havuç gibi kıtır sebzeleri bol miktarda yiyebilirsiniz. Yağsız patlamış mısır da böyle zamanlarda kurtarıcı olabilir."

YOĞURT-TARÇIN

Stresli anlarında patates kızartması, makarna, çikolata, şekerleme, yaş pasta gibi yoğun karbonhidrat içeren yiyeceklerin, insanların gözünde 'rahatlatıcı' olarak göründüğünü belirten İncekelalan "O anki yoğun enerji ihtiyacınızı karbonhidrat bombalarından karşılamak yerine kan şekerinizi düzenlemeye yardımcı besinler tüketin" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.