Sahursuz oruç tutmayın

Giriş Tarihi: 25.6.2014

Diyetisyen Ayşe Ceren Ayalp, Ramazan ayında uzun günler nedeniyle açlık süresinin artacağını belirterek sahura kalkılmasını istedi

Ramazan'ın yılın en uzun günlerine denk gelmesi nedeniyle oruç tutacak olanların en büyük korkusu, açlık halinin vücutta yapacağı yan etkiler. Uzmanlar, sindirim sistemi başta olmak üzere vücudun bundan olumsuz etkilenmemesi için sahura kalkmanın çok büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor. Özel Sani Konukoğlu

HASTALAR İÇİN DOKTOR ONAYI ÖNEMLİ
Trit, reflü, ülser ve benzeri şikâyetleri olanlar ile özel tedavi sürecindeki hastaların doktorunun onayı ve diyetisyeninin önerilerine uygun beslenmeleri halinde oruç tutabileceklerini belirten Ayalp, kalp yetmezliği, hipertansiyon ve şeker hastaları ile hamile kadınlar ve çocukların ise oruç tutmaması gerektiğini söyledi.

AZ VE SIK BESLENME
Yeme düzenin değişmesi, öğün sayısının ve sıklığının azalması gibi nedenlerle metabolizma hızının yavaşlayacağını anımsatan Ayalp, "Uzun süre aç kalındığında kan şekeri düşer. Vücut yeterli enerji alamadığı için 'kıtlık' sinyali alır almaz enerji harcamasını yüzde 40'a kadar düşürür. Bir sonraki öğünde yenecek besinleri kendini koruma amacıyla depolamaya gider. Bu nedenle her zaman olduğu gibi az ve sık beslenmeliyiz" dedi.

SIVI TÜKETİMİNE DİKKAT
Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu hatırlatan Ayalp, "Bu nedenle mutlaka sahura kalkmalısınız. Sahurda hazmı kolay, yüksek enerji içeren besinler tercih edilmelidir. Yeterli ve dengeli bir sahur ile gün boyu enerjik ve tok hissedebilirsiniz. Sahur ve iftarda yeterli sıvı alımına dikkat edin. İftardan sahura kadar olan süreçte sık aralıklarla su tüketmeli, mide ve sindirim sistemini rahatlatacak bitki/meyve çayları, komposto,
ayran gibi içecekler içmelisiniz" diye konuştu.

İFTAR SONRASI YÜRÜYÜŞ
Yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak, bağırsak hareketlerini düzenlemek, kan şekeri dengesini sağlamak için fiziksel aktivitelere dikkat edilmesi gerektiğini kaydeden Ayalp, "İftardan 1 saat sonra, orta tempoda 20 - 30 dakika yürüyüş yapmanızı öneririm. Eğer iftar yemeğine davetliyseniz ana yemeklerden sevdiğiniz ve gerçekten yemek istediklerinizi uygun miktarlarda seçin. İftariyelikler, ara sıcaklar ve şerbetli tatlıları tüketmemeniz yararınıza olacaktır" dedi.
ARKADAŞINA GÖNDER
Sahursuz oruç tutmayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz