X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazan sonrası beslenme uyarısı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazan sonrası beslenme uyarısı

  • Giriş Tarihi: 20.7.2014

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ceren Akmurat, Ramazan ayında oruç tutanların beslenme alışkanlıklarının bayramda aniden değişmesinin sağlık sorunlarına yol açabileceğini söyledi

Özel Sani Konukoğlu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ceren Akmurat, Ramazan ayındaki beslenme alışkanlıklarının bayramda aniden değişmesiyle birlikte fazla yemek yeme ve aşırı tatlı tüketmenin sağlık sorunlarına neden olabileceğini belirtti. Bayramda psikolojik olarak fazla yeme eğiliminin ortaya çıktığına dikkat çeken Akmurat, ani ve aşırılı yemek yemenin ciddi sağlık sorunlarına yol açacağını söyledi.

FAZLA YEMEK EĞİLİMİ

Akmurat, Ramazan boyunca oruç tutma nedeniyle günlük öğün sayısı azaltıldığı ve beslenme alışkanlıklarında değişiklikler meydana geldiği için bayramda normal yeme düzenine geçişte psikolojik olarak daha fazla yemek yeme eğilimi ortaya çıktığını bildirdi. Akmurat, bayramda birdenbire aşırı yemek yeme, şeker, çikolata, ağır hamur işleri ve diğer tatlıları aşırı tüketmenin mide ve bağırsak sisteminde çeşitli rahatsızlıklara ve kilo alımına yol açtığına dikkat çekti.

ISRARCILIKTAN

Akmurat, "Kültürel yapımızda misafir ağırlamak, yiyip- içirmekle aynı anlama gelir. Gittiğimiz her yerde ısrarlarla karşılaşmak kaçınılmaz olabilir. O nedenle gideceğiniz yerleri sıraya koyup nerede hangi ikramı tüketeceğinize karar vermek daha rahat bir bayram geçirmeze yardımcı olabilir. İkram edilen her şeyi bitirmek yerine tadına bakmak çok daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Toplum olarak en kötü alışkanlıklardan biri olan ısrarcı tutum bir kenara bırakılmalıdır" dedi.

KAHVALTI HAFİF OLMALI
Ramazan boyunca bir ay dinlenmeye çekilen midenin birden yorulmaması için güne hafif bir kahvaltı ile başlanması gerektiğini belirten Akmurat, bayramın vazgeçilmezlerinden olan tatlılarla ilgili uyarılarda bulundu. Akmurat, "Hamur tatlıları maalesef kalori düzeyi yüksek olan besinlerdir. O nedenle tüketimlerine dikkat etmek gerekir. Fazla yediğinizde hem mideyi yoracak hem de yakamadığınız enerji kilo alım riskini beraberinde size taşıyacaktır" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.