City Security Group (CGS) Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öztürk, "Ülkemizde, eğitim çağındaki çocukların güvenli bir okul ikliminde eğitimlerini sürdürebilmelerine yönelik olarak hazırladığımız "CSG Güvenli Okul Akreditasyon Projesi"nin önem ve değeri 19. Milli Eğitim Şurası'nda ortaya çıkmıştır" dedi.
ÖNE ÇIKAN BAŞLIKLAR
Şurada alınan kararlar incelendiğinde bazı başlıkların öne çıktığını kaydeden Öztürk, bunları şöyle sıraladı: -Okullarda öğrenmenin istenilen düzeyde gerçekleşmesi ve eğitimsel hedeflere ulaşılması için en temel koşullardan biri, öğrencilerin ve okul personelinin kendilerini güvende ve özgür hissettikleri bir eğitim ortamının sağlanmasıdır. -Öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin kendilerini güvende hissetmedikleri durumlarda; öğrenme ve öğretme etkinliklerinin etkili ve verimli bir şekilde gerçekleşemeyeceğinden bu bağlamda gerek okulların verimliliği ve etkililiği, gerekse öğrencilerin başarısı ve gelişimi açısından güvenli ve düzenli bir öğrenme ortamının oluşturulması temel koşullardan biridir. -Okul güvenliği toplumun pek çok kesimini ilgilendiren, farklı boyutları olan toplumsal bir sorundur. Okullarda karşılaşılan güvenlik problemlerinin çözümünde ve önlenmesinde başta okul yöneticileri ve öğretmenler olmak üzere, öğrencilere, velilere ve yerel yönetimlere önemli görevler düşmektedir.
GÜVENLİ OKUL NEDİR?
Osman Öztürk, 'güvenli okul' kavramını şöyle açıkladı: "Güvenli okul, okul paydaşlarının özgür ve barışçıl bir okul ortamında korku ve endişelerden uzak, eğitim ve öğretimlerini güven ve huzur içinde yaptıkları, sevgi ve saygıyla bezenmiş sımsıcak duyguların okul koridorlarında ve bahçelerinde özgürce dolaştığı, birbirlerine değer veren ve konulmuş kurallara uyan, okula bağlılıkları güçlü, davranışları dengeli bireylerin oluşturduğu bir güvenlik algısını ve boyutunu kapsamaktadır."