Marka stratejisti Muhterem İlgüner, başkanlığını Mehmet İzol'un yaptığı Mersin Ticaret ve Sanayi Odası 25 nolu Meslek Komitesi tarafından düzenlenen organizasyonda, 'Turizmde Marka Destinasyon Yaratmak' seminer verdi. Şehirlerin markalaşma yolunda logo-slogan tuzağına düştüğüne dikkat çeken İlgüner, "Bizim ülkemizde çok sık düşülen bir tuzak var. Bu logo-slogan tuzağıdır. Hiçbir şehir dünyada sadece logo ve slogan yaparak markalaşmamıştır" dedi.
ÜST KAVRAMA İHTİYAÇ VAR
İlgüner şöyle devam etti: Şehir büyüdükçe o şehir her şeyi yapabilir. Limanı, sanayisi, üniversitesi, sanatı olacaktır. Ama bunların üstünde bir üst kavrama ihtiyacı vardır. Bunlar ya inançtır ya çok kültürlülüktür ya da hoşgörüdür. Şehir bu üst kavrama uygun olarak hareket edecektir. Hedef elbette ki Mersin'in turistik amaçlı ziyaretçi sayısının, konaklama süresinin artırılması. Bu sayıların artırılması kongre turizmini çok etkiler, medyada yer almanızı sağlar, burada yapılan ihracata değer katar, dışarıdan doğrudan yatırımları cezp eder.
TURİZM TURİSTLE SINIRLANAMAZ
25 nolu Meslek Komitesi Başkanı Mehmet İzol, Mersin'in geleceğinin turizmde olduğunu belirtti, Mehmet İzol, "Turizm sadece turist demek değil. Turizm aynı zamanda kültür, spor, sanat, yaşamın tüm alanlarını kapsayan bir kavramdır" diye konuştu.