Hatay
112 Acil Çağrı ve Komuta Merkezi'nde düzenlenen programla, il merkezindeki ambulansların nasıl hizmet verdiği konusunda merak edilenler cevaplandırıldı. Etkinliğe İl Sağlık Müdürü Sebahattin Yılmaz, İl Sağlık Müdür Yardımcısı Oğuz Ekinci, 112 Komuta Merkezi Başhekimi Dr. Hüseyin Bayramoğlu ve 112 Acil çalışanları hazır bulunu. İl Sağlık Müdürü Sebahattin Yılmaz, 112 çalışanlarının en çok asılsız ihbarlar nedeniyle mağdur olduğunu belirtirken, "Günde 10 bin çağrı geliyor. Bunun sadece 500'ü gerçek çıkıyor" dedi.
EN GEÇ 8 DAKİKADA
112 ambulanslarının Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği 'olay yerine en geç 10 dakikada ulaşma' prensibi doğrultusunda hareket ettiğini kaydeden Yılmaz; "Biz Hatay'daki ekiplerimizle birlikte düzenli olarak çalışmalar yapıyoruz, tatbikatlar yapıyoruz. Antakya merkezde ortalama 3-4 dakika içinde, en fazla 8 dakikada olay yerine ulaşıyoruz" dedi. İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde 'Yenidoğan Ambulansı'nın hizmete girdiğini kaydeden Yılmaz; "1 adet yeni doğan ambulansıyla il genelinde hizmet vermeye başladık. Bu ambulansla birlikte doğum yapan anneler ve bebeklerini çok sağlıklı şekilde, ambulansın içindeki kuvöze bebeklerimizi koyarak sağlık merkezimize ulaştırıyoruz" diye konuştu.
ASILSIZ İHBARLAR
Acil Komuta Merkezi'nde çalışanların en çok asılsız ihbarlar nedeniyle sıkıntı çektiğini aktaran Yılmaz; "Komuta çağrı merkezindeki personelimiz en çok asılsız ihbarlar nedeniyle zorluklar yaşıyor. Günde ortalama 10 bin çağrı gelirken bu rakamın sadece 500 kadarı gerçek oluyor. Geri kalan 9 bin 500 çağrı asılsız veya anlamsız çağrılardan oluşuyor. Bizim tek isteğimiz 112 çağrı merkezini sadece ihtiyacı olanlar arasın, onun dışında kimse bu numarayı meşgul etmesin ki ihtiyacı olan vatandaşlara en kısa sürede ulaşabilelim" şeklinde konuştu.