X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yatırıma doydu dünyaya açıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yatırıma doydu dünyaya açıldı

Yatırıma doydu dünyaya açıldı
Yatırıma doydu dünyaya açıldı

Gaziantep'te AK Parti iktidarın 13 yıllık döneminde ekonomi, ulaşım, sağlık, çevre ve şehircilik alanında yapılan yatırımlar kentin çehresini tümden değiştirdi

Anadolu Kaplanları'nın kenti Gaziantep, 13 yıllık AK Parti iktidarında pek çok kalemde 10 kat büyüdü. 2002 yılında 1,3 milyar dolar olan dış ticaret hacmi 2014 yılında 12,4 milyar dolara çıkarak 9,5 kat arttı. 2002 yılında 620 milyon dolar olan kentin ihracatı büyük bir ivme sergileyerek yaklaşık 11 kat artarak 6,6 milyar dolara çıktı. Gaziantep'te çevre ve şehircilik, sağlık, ulaştırma ve kent yaşamıyla ilgili yatırımlar da büyük ivme kazandı. 2002-2015 arasında Gaziantep'te ulaştırma ve haberleşmede 2,6 milyar, sağlıkta 372 milyon, çevre ve şehircilikte 232 milyon liralık yatırım yapıldı.

ÇARKLAR DÖNÜYOR

Gaziantep sanayisinin son 10 yılda ülkede sağlanan siyasi ve ekonomik istikrarın da etkisiyle önemli bir gelişme gösterdiğini söyleyen Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adil Sani Konukoğlu, "Sanayide çarklar dönüyor. Bugün 43 milyon metrekarelik büyüklüğe ulaşan Gaziantep OSB, Türkiye'nin en büyük sanayi bölgesi konumundadır. Tamamı dolu olan dört bölgede 850 firma faaliyet gösteriyor. Arsa dağıtımını tamamlayalı daha bir yıl olmayan 5. bölgede şu anda 40 firma üretim yapıyor, 85 firmanın da inşaatı sürüyor" dedi.

KABINA SIĞMIYOR

Gaziantep Ticaret Odası (GTO) Başkanı Eyüp Bartık da Gaziantep'in ülkenin doğusunda ama batısıyla yarıştığını belirterek, Gaziantep 'kabuğuna sığmayan, heyecanlı, yerinde duramayan, hayallerini gerçekleştirmek için çırpınan bir İlimiz. Tekstilden halıya, gıdadan makineye kadar birçok kalemin merkezi durumunda. Ülke ihracatının yüzde 4,2'sini gerçekleştiren Gaziantep, sıralamadaki 6'ncılık unvanını koruyor. Hedefimiz ilerleyen zamanlarda 5'incilik" diye konuştu.

YATAK SAYISI KATLANDI

Daha önce hastaların yer bulamadığı için tedavi olamadığı, aynı yatakta 3-4 çocuğun yattığı kentte hastane yatak sayısı 2 bin 154'ten 4 bin 611'ı çıktı. Büyük gelişmelerin yaşandığı kentte, kamu ve özel hastane sayısı 12'den 26'ya çıktı. Gaziantep'te son olarak 300 yataklı Şehitkamil, 200 yataklı Çocuk, 100 yataklı Nizip, 100 yataklı İslahiye, 30 yataklı Oğuzeli Devlet ve 25 yataklı Araban Devlet Hastanesi ile 75. Yıl Doğum Hastanesi yeni blok, Dr. Ersin Arslan Devlet Hastanesi yeni blok, çeşitli hastane birimleri ile 47 sağlık ocağı ve aile sağlığı merkezi yapıldı.

ULAŞIM KOLAYLAŞTI

Türkiye'deki ulaştırma yatırımlarından da payını alan Gaziantep'e bu alanda 2,6 milyar liralık yatırım yapıldı. Kenti komşu illere bağlayan yollar 314 kilometreye, ilçe ve köy yolları ise 199 kilometreye uzatıldı. 116 km olan bölünmüş yol mesafesi 360 kilometreye çıkarıldı. Kentin şehir içi ulaşımını rahatlatmak için hafif raylı sistem devreye konulurken 9 yeni köprülü kavşak yapıldı. 2002 yılında 2 bin 868 uçakla gelen yolcu sayısı 223 bin 303 iken, bu rakam 2014 yılında 16 bin 790 seferle 2 milyon 155 bin 670'e çıktı.

KONUT PATLAMASI

Kentin artan konut ihtiyacını karşılamak için Başbakanlık Toplu Konut İdaresi (TOKİ) ve belediyeler tarafından yoğun çalışmaların yapıldığı kentte 1,2 milyar liralık konut ve sosyal donatı yatırımı yapıldı. 2003-2015 yılları arasında 14 bin 642 konut yapılan Gaziantep'te Serinevler, Seyrantepe, Beylerbeyi, Mavikent gibi yeni yerleşim yerleri açıldı.

MARKALAR ÇOĞALIYOR

Gaziantep kültür ve eğitim alanda büyük bir değişim yaşıyor. Daha önce sadece baklava ve lahmacun ile anılan kent artık yöresel mutfağı, tarihi ve kültürel eserleri, çeşit çeşit müzeleri ve üniversiteleriyle de öne çıkıyor. Sadece kamunun 1,5 milyar liralık yatırım yaptığı kente özel sektör de 3 üniversite, 3 müze ve çok sayıda okul yaparak katkıda bulundu. Son 13 yılda 1,4 milyar liralık yatırımın yapıldığı kentte okul sayısı 652'den bin 548'e yükseldi. Öğretmen sayısının 10 bin 55'ten 22 bin 921'e yükseltildiği kentte 3-5 yaş arasındaki okullaşma oranı yüzde 4,15'ten yüzde 41.91'e çıkarıldı.

12 MÜZE YAPILDI

Bu arada Türkiye dünyanın sayılı müzeleri arasında yer alan Zeugma Mozaik Müzesi başta olmak üzere 12 yeni müzenin yapıldığı kentte Gaziantep Kalesi, Bakırcılar Çarşısı, Bey Mahallesi ile çok sayıda tarihi ham restore edilerek kullanıma açıldı. 3 özel müzenin de açıldığı kentte tarihi eserlerin yer aldığı Kültür Yolu projesi büyük ilgi gördü. Yine 13 yıllık dönemde 2 kilise, 1 sinagog ve 10 tarihi cami de restore edildi.

KENTTE 13 YILDA YAPILAN YATIRIM MİKTARI
Ulaştırma ve haberleşme: 2,6 milyar TL Eğitim: 1,4 milyar TL Adalet: 167 milyon TL Orman ve Su işleri: 1,5 milyar TL Enerji ve Tabii Kaynaklar: 313 milyon TL Çevre ve Şehircilik: 232 milyon TL TOKİ: 1,2 milyar TL İlbank: 3,8 milyar TL Gıda, Tarım ve Hayvancılık: 869 milyon TL Aile ve Sosyal Politikalar: 1,5 milyar TL Gençlik ve Spor: 499 milyon TL Kültür ve Turizm: 61,8 milyon TL Vakıflar: 25,6 milyon TL Bilim, Sanayi ve Teknoloji: 238,4 milyon TL TÜBİTAK: 46 milyon TL KOSGEB: 57,9 milyon TL KÖYDES: 55,5 milyon TL Kalkınma Ajansı: 30 milyon TL Üniversite: 439 milyon TL

VATANDAŞ NE DEDİ


Mehmet Doğrar (Büfeci): AK Parti döneminden beri sağlık hizmetlerinden çok memnunum. Gaziantep gezilecek birçok müze var. Her hafta çocuklarımı ve eşimi bir müzeye götürüp gezdiriyorum. Belediyelerin yol çalışmaları her geçe gün ilerliyor.

Dilek Suboğazlı (Ev hanımı): Yolların daha geniş olması ve yeni yollar açılması gerekiyor. Hastaneler yeterli ve bekleme zahmeti yok. Özel hastanelerden de devlet hastanesi gibi yararlanmalıyız. Alt yapı çok iyi, bugüne kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım.

Ayten Köseler (Esnaf): Torunlarım bana müzeleri gezip sürekli yeni şeyler öğrendiklerini anlatıyorlar. Hastaneler tedavi olduğumda neredeyse hiç sağlık ücreti vermiyorum. Eskisi gibi hastaneler uzun kuyruklar beklemiyorum. Sokakların ve yolların temizliği konusunda çok mutluyum.

Mahmut Yorulmaz (Serbest): Sağlık hizmetleri çok iyi. Şehirde yeteri kadar üst geçit bulunmakta. Yollar genişleyip yeni yollar açıldığında trafik sorununun ortadan kalkacağına inanıyorum.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.