Adana Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'ni son 9 yıldır işleten ve başarısız fuarlar nedeniyle ağır eleştiriler alan TÜYAP panik halinde ulusal gazetelere tam sayfa ilanlar için para akıtmaya başladı. Adana'da 2015'te sadece Ocak, Şubat, Ekim ve Kasım aylarında toplam 25 gün fuar organize eden, sitesinde yayınladığı takvime göre 8 ayı tamamen boş geçiren TÜYAP, ilanlarında Adana fuarları için "Bölge ekonomisini geleceğe taşıyor" sloganını kullandı. TÜYAP'ın 25 gün için kullandığı slogan 'Aymazlık' olarak nitelendirilirken, "Fuar alanının yeni kira sözleşmesi yaklaşınca panikledi" yorumlarına neden oldu.
EN AZ 10 FUAR YAPACAKTI
Adana Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi, yılda en az 10 fuar düzenlemesi şartıyla 2006'dan itibaren TÜYAP Fuarcılık'a kiralanmaya başlanmıştı. Ancak TÜYAP'ın tekelindeki Adana fuarcılığı, özellikle bu yıl iş çevrelerine göre tam bir fiyasko yaşıyor. Geçtiğimiz Ocak ve Şubat aylarında toplam sadece 10 günle sınırlı kalan, Kitap Fuarı ve 4 ayrı fuarı aynı gün düzenliyormuş gibi İnşaat Fuarı'nı gerçekleştiren TÜYAP, Ekim ayına kadar Adana'nın fuar alanını boş tutuyor. TÜYAP, www.tuyap.com.tr adresinden yayınladığı takvime göre yalnızca Ekim ve Kasım aylarında, toplam 15 gün sürecek olan Gıda, Mobilya ve Tarım fuarlarını düzenleyecek. Aralık ayı da boş geçecek
'BİR DAHA KATILMAM'
TÜYAP'ın sayıca yetersiz olan fuar organizasyonlarında katılım ve ziyaretçi konusunda da isteneni vermemesi tepkilere de yol açtı. SABAH Güney'in geçtiğimiz haftalarda yayınladığı haberlerde de yer verdiği bu tepkilerden en büyüğünü mobilyacılar vermişti. Adana Marangoz ve Mobilyacılar Odası Başkanı Yalçın Avcı, "100 metrekarelik bir stant için 15 bin lira ödüyoruz. Diğer masraflarla 40 bini geçiyor. Ama TÜYAP yeterince tanıtım yapmıyor. Bu yıl katılmayı düşünmüyoruz" demişti. Adana'da, başlangıcından bu yana son fuar hariç bütün fuarlara katılan Özçete Karo sahibi İsmail Özçete de "Böyle giderse kesinlikle bir daha Adana'da fuara katılmam" ifadesini kullanmıştı.
YERELLERİN ŞANSI ARTIYOR
Eleştiriler ve tepkilere duyarsız kalan TÜYAP, öte yandan reklam için binlerce lira harcamaya başladı. TÜYAP'ın 2015'te yalnızca 25 gün gerçekleştirdiği Adana fuarları için, tam sayfa ilanlarda '…Bölge ekonomisini geleceğe taşıyor…' ifadesini kullanması, iş çevrelerince 'Tam bir aymazlık' olarak nitelendirildi. TÜYAP'ın tavrı, "Kullandığı alanın yeni kira dönemi görüşmeleri nedeniyle panik halinde" yorumlarına neden oldu. Adana fuar alanının sahibi olan Çukurova Fuarcılık A.Ş.'nin (ÇUFAŞ), 2016 yılı için yeni sözleşmeyi Ağustos'a kadar yapması gerektiğini belirten iş çevreleri, TÜYAP'ın, eleştiriler nedeniyle fuar alanını bu kez kiralayamamaktan korktuğunu düşünüyor. Öte yandan, TÜYAP'ın aldığı eleştiriler nedeniyle, Adana fuar alanının 2016'dan itibaren yerel firmalara da açılması olasılığının giderek arttığı belirtiliyor.