X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Besinlerle hafızanızı daha çok güçlendirin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Besinlerle hafızanızı daha çok güçlendirin

  • Giriş Tarihi: 23.8.2015

Yakın Doğu Üniversitesi (YDÜ) Hastanesi Baş Diyetisyeni ve Öğretim Üyesi Dr. Hatice Baygut, yoğun çalışma temposu ve stres nedeniyle sıklıkla karşılaşılan unutkanlık sorununun, bazı besinlerin düzenli tüketilmesiyle giderilebileceğini belirtti. Dr. Baygut, süt ürünleri, yumurta, balık, karides, tam tahıllar, k vitamininden zengin olan sebzeler,kırmızı lahana, kırmızı soğan, biberiye, ıspanak, meyveler, kuruyemişler, yeşil çay, fıstık ezmesi, bitter çikolata ve suyun hafızayı güçlendirdiğini kaydetti. Dr. Baygut, özellikle süt ürünlerinin, içerdiği yüksek protein ile vücut dokularının gelişmesine yardımcı olduğunu kaydederken, yumurtanın da beyindeki hafıza bölümü için gerekli olan vitaminleri (A, D, B12, B grubu) barındırdığını vurguladı.