X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bel ve boyun ağrılarının temel nedeni yanlış duruş
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bel ve boyun ağrılarının temel nedeni yanlış duruş

  • Giriş Tarihi: 9.10.2015
Bel ve boyun ağrılarının temel nedeni yanlış duruş
Bel ve boyun ağrılarının temel nedeni yanlış duruş

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) Sağlık Bilimleri Yüksekokulu (SBYO) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğr. Gör. Uzman Fizyoterapist Begümhan Turhan, bel ve boyun ağrılarımızın nedenlerinin başında gelen "Yanlış Postür (duruş)" ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Günlük hayattaki duruşumuz doğru olmadığında, omurgamızı oluşturan omurların yanlış dizilimleri sonucu hasarlar oluşabileceğini ifade eden Uzman Fizyoterapist Begümhan Turhan; "özellikle ofis çalışanlarında, başın öne doğru kaydığı bir postür, boyun, sırt ve bele ait problemlere zemin hazırlamakta" dedi.

FONKSİYONLAR BOZULUYOR

Turhan şunlara değindi; "Postür (duruş); günlük hayattaki oturma, ayakta durma ve yatış pozisyonlarımızdaki duruşumuzu ifade eden bir kelimedir. Anatomik açıdan 'iyi postür' denildiğinde, 'minimum çaba ile vücutta maksimum yeterliliği sağlayan duruş akla gelmelidir'. Günlük hayattaki postürümüz doğru olmadığında, omurgamızı oluşturan omurların yanlış dizilimleri sonucu hasarlar oluşabilir. Boyundan başlayıp, sırt, bel ve kuyruk sokumunu oluşturan omurgamızın herhangi bir seviyesindeki problem diğer bölgeleri de etkileyecek ve kişinin fonksiyonlarının bozulmasına neden olacaktır."

MASA BAŞI ÖNERİLERİ

Masa başında çalışanlara önerilerde bulunan Turhan; "Özellikle ofis çalışanlarında, başın öne doğru kaydığı bir postür; boyun, sırt ve bele ait problemlere zemin hazırlamaktadır. Ayrıca bu bozukluk zaman içerisinde yuvarlak omuzun oluşmasına neden olur. Bu dengesizlik vücudun normal eğriliklerinde aşırı değişikliklere neden olmaktadır (örneğin; sırttaki kamburluğun artması veya beldeki çukurlukların artması veya kaybolması, boyunda olması gereken eğriliğin düzleşmesi veya aşırılaşması gibi). Korunma mekanizması olarak en etkili yöntem bu yanlış duruşların engellenmesidir. Özellikle masa başı çalışanlarda omurga ile ilgili düzeltme ve germe egzersizleri düzenli bir şekilde uygulanmalıdır" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.