X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Erhan ÖZMEN: Turizm Eylem Planı yarayı ne kadar sarar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Erhan ÖZMEN: Turizm Eylem Planı yarayı ne kadar sarar

  • Giriş Tarihi: 27.2.2016

Suriye'deki iç savaş ve küresel siyasete etkileri, terörün Güneydoğu sınırlarını da aşarak tırmanması ve düşürülen Rusya uçağı en çok turizm sektörünü vurdu. Sektörü vuran silah birden çok, sektörün etkilediği sektör sayısı ise oldukça çok… Turizm için tehlike çanları aslında uzun zamandır çalıyordu, sektör temsilcileri yardım çağrılarını sıklıkla dile getiriyordu. Gelen çağrılara Türkiye Genç İşadamları Konfederasyonu (TÜGİK) olarak 'Bu Sene Türkiye Turistiyiz' kampanyası ile cevap vermeye çalıştığımızı belirtmiştim. Kampanyamıza Sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da destek verdiğini, hatta çıtayı biraz daha yükselttiğini ve bu yılı 'Yerli Malı Yılı' ilan etmeyi önerdiğini belirtmiştim. Nihayet çağrılara ses hükümetten de geldi. Üstelik öyle kampanya değil somut uygulamalar, desteklerle. Başbakan Davutoğlu, "Kimse, etrafımızdaki ateş çemberi dolayısıyla içe kapanacağımızı, kendi içimizde devinim yaşayacağımızı düşünmesin ve beklemesin. İçe kapanmayacağız, dünyayla daha çok bütünleşeceğiz" diyerek 2016 Turizm Eylem Planı'nı açıkladı. 9 maddelik eylem planı sektör temsilcilerince memnuniyetle karşılandı. Bu zor dönemde moral oldu. Ancak sektörün yarası bu desteklerle hemen kapanamayacak kadar derin. Zaten asıl önemli küresel, ekonomik ve siyasi dengelerin yerine oturabilmesi. Öte yandan TÜGİK'in başlattığı kampanya gibi sivil toplum örgütlerince yürütülen bazı projeler de ülke tanıtımı bacağında turizm sektörüne önemli birer destek. Örneğin, UNESCO Gastronomi Kenti Gaziantep tanıtım gecesi. Bir başka örnek 'Mozaik Yolu' projesi. Gaziantep, Şanlıurfa, Kahramanmaraş ve Hatay büyükşehir belediyelerince desteklenen projede amaç bu illerdeki mozaikleri tüm dünyaya tanıtmak. Bu dört şehirde bir mozaik ve gastronomi rotası oluşturarak turist çekmek. Bu hedefle ilk tanıtımlar İsviçre ve İstanbul'da yapıldı. İlerleyen süreçte etkinlikler İtalya, İngiltere ve ABD'de devam edecek. Projenin yürütücüsü, başkanlığını Demet Sabancı'nın yaptığı ONE Derneği. Danışmanlığını ise Prof. Dr. İlber Ortaylı yapıyor. Projenin ana sponsoru da Türkiye'nin yurtdışına en fazla çikolata ihracatını yapan Gaziantepli Şölen Çikolata. Bölgemizin tanıtımına ve dolayısıyla turizm sektörüne çikolata tadındaki destekte emeği geçen herkesi kutluyorum. Ülkenin saygınlığı, turizmin yaygınlığı ile artar.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.