Adana Adliyesi'nde vatandaşların ve avukatların kapı kapı dolaşmadan tek bir birimden işlemlerini yapmalarını ve hızlı danışma hizmeti almalarını sağlayan Ön Büro ve Danışma Masası'nda, işlem süreleri ortalama 3 dakika 32 saniye olarak gerçekleşti. 1 yılda 145 bin 551 kişinin hizmet aldığı birimde, vatandaşlar duruşma ve ifade verme dışında tüm işlemlerini yapma imkanı buldu.
Adana Cumhuriyet Başsavcısı Ali Yeldan, vatandaşların işinin önemli bir kısmını bu birimlerde yapabildiğini vurgulayarak, 'Ön Büro ve Danışma Masası'nın hem çalışma hem hizmet kalitesi açısından Adana Adliyesi'ne çok şey kattığını söyledi.
ADLİYENİN İMAJI DEĞİŞTİ
Adalet Bakanlığı tarafından 'Mahkeme Yönetim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi' kapsamında pilot adliyelerden biri olan Adana Adliyesi 'Ön Büro ve Danışma Masası', geçen yıl 18 Mart'ta resmi açılışı yapılarak hizmete girdi. Ana bina giriş katında vatandaşlara hizmet veren ve fiziki düzenlemesiyle, sıra numaratörleriyle, engelli danışma birimi ve rengarenk koltuklarıyla özel bir bankayı andıran Ön Büro ve Danışma Masası, olumsuz olaylarla anılan Adana Adliyesi'nin imajını değiştirdi.
İSTATİSTİKİ VERİLER
Cumhuriyet Başsavcılığı, ceza ve hukuk mahkemeleri şeklinde 3 birimden oluşan ve 24 personelin görev yaptığı Ön Büro ve Danışma Masası'nda, resmi açılışın yapıldığı 18 Mart 2015 tarihinden itibaren 1 yıl içinde toplam 145 bin 551 kişi hizmet aldı. Sıra numaralarıyla hizmet verilen birimde işlem yaptıran avukat sayısı 40 bin 758 olurken, 104 bin 793 vatandaş da başka bir birime gitmeden ortalama 3 dakika gibi kısa bir sürede adliyedeki işlemlerini yapma fırsatı buldu. 2015 yılında toplam 112 bin 313 kişi, 2016 yılının 18 Mart tarihine kadar ise 33 bin 198 kişi bu bürodan başvuruda bulundu.