Adana Büyükşehir Belediyesi'nin hayata geçirmek istediği 'Devlet Bahçeli Köprüsü'ne tepkilerin arkası kesilmiyor. Temeli geçtiğimiz hafta MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli tarafından atılan ve Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'nün şovuna dönüşen köprü ile ilgili eleştirilerini dile getiren TMMOB Adana İl Koordinasyon Kurulu (İKK) üyeleri, onaylı uygulama projesi olmayan köprünün nasıl hayata geçeceğini sordu. İKK Sekreteri ve Makine Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Hasan Emir Kavi, temel atma töreninin siyasi şov amaçlı olduğunu söyledi. Köprünün yapılmasının gündeme geldiği günlerde TMMOB olarak konuya eğildiklerini ve özellikle ulaşım master planına dikkat çektiklerini bildiren Hasan Emir Kavi, "Sadece göstermelik siyasi şov uğruna yapılan bir temel atma töreniydi. Adana'ya büyük külfet getirecek bir yatırımın ulaşım master planı olmadan yapılıyor olmasına karşıyız. Belki yeri doğrudur ama bilimsel bir fizibilite olmadan yapılmış bir uygulama olduğu için iyiden iyiye gözden geçirilmesi gerektiğini söylüyoruz" dedi.
KENTİN BAŞKANI OL
İnşaat Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Çağdaş Kaya, Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'den onaylı uygulama projesi olmayan köprü konusunda kamuoyunu aydınlatmasını istedi. Kaya, "Önemle belirtmek isteriz ki; köprünün adının bir siyasi parti başkanının adı olarak belirlenmesi, köprünün görselinde bir siyasi partinin simgelerinin kullanılması ayrı bir handikaptır. Belediye başkanları bir partinin adayı olarak göreve talip olabilirler ancak seçildikten sonra tüm şehrin belediye başkanıdır. Partilerin değil ortak değerlerin temsilciliğini yapmaları gerekir" diye konuştu.
SORU İŞARETLERİ
1. Köprünün barajın mansap (suyun gidiş yönündeki kısmı- alt kısmı) tarafında DSİ'ye ait arazide seçilen bir güzergahta yapılması öngörülmüştür. Böyle bir köprünün şimdiki ve gelecekteki rolü ile hizmetinin önemi açısından, trafik sayımı da dahil olmak üzere, topografya, depremsellik, jeolojik özellikler, istimlak, çevre koşulları açısından bir mühendislik çalışması yapılarak değerlendirilmiş olması gerekmektedir. Böyle bir rapor hazırlanmış mıdır?
2. Nehir geçişinde muhtemel alternatif güzergâhlar için bir fizibilite çalışması ve öngörülen modelle kıyaslaması yapılmış mıdır?
3. Yapılması planlanan köprünün metodolojisi kıyaslama yapılarak, ekonomiklik, kullanılabilirlik, bakım ve onarımı düşünülerek mi yapılmıştır?
4. Köprüde hafif raylı sistem yapılması öngörülmüş olup bu raylı sistem nereden gelip nereye bağlanacaktır? Mevcut raylı sistem ve diğer ulaşım ağlarıyla entegrasyonu nasıl yapılacaktır? Bunların çalışması yapılmış mıdır?
5. Planlanan söz konusu geçişin Ulaşım Master planın bir gereği ve parçası olması gerekmektedir. Meslek odalarımızın her vesileyle gündeme getirdiği Ulaşım Master Planının hazırlanması konusu Büyükşehir Belediyesi tarafından gündeme alınıp çalışmaları başlatılmış mıdır?"