Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bayramda sağlıklı beslenmenin yolları

Giriş Tarihi: 15.9.2016
Bayramda sağlıklı beslenmenin yolları
Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi Diyetisyeni Özbingül Arslansoyu, et tüketiminin artacağı Bayramı'nda, özellikle kronik hastalığı olan bireylere yağsız veya az yağlı et tüketmelerini tavsiye Etti. Arslansoyu, et pişirme usulleri, mangal yaparken kanserojen maddelerin oluşumunun önlenmesi ve kurban etinin tüketilmeden önce saklama, hazırlama ve pişirme usulleri konusunda önerilerde bulundu. Etleri haşlama ya da ızgara olarak tüketilmesini öneren Arlansoyu, "Kızartmadan kaçınılmalıdır. Etle yapılan yemekler kendi yağı ile pişirilmeli, ilave yağ eklenmemelidir. Etler E ve C vitamini içermez. Bu nedenle, etlerin mutlaka sebzelerle beraber pişirilmesi ya da yanında C vitamini kaynağı olan sebzelerin ya da taze sıkılmış meyve suyunun tüketilmesi önemlidir. Bu yöntem hem besin çeşitliliğini sağlayacak hem de C vitamini, kırmızı etten sağlanan demirin emilimini arttıracaktır" dedi.
ARKADAŞINA GÖNDER
Bayramda sağlıklı beslenmenin yolları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz