Niğde Belediyesi teknolojinin her imkanından yararlanarak belediye hizmetlerine vatandaşın daha çabuk ulaşmasını sağlıyor. Niğde Belediyesi Kent Otomasyon Sistemi'nin (NİĞKOS) kurduğu e-belediye, e-harita, t-belediye, mobil tahsilat uygulamaları, akıllı masa ve dijital arşiv uygulamaları vatandaşın işlemlerini kolaylaştırıyor. Belediye Başkanı Faruk Akdoğan, "Akıllı belediyeciliğin tüm imkanlarını kullanarak vatandaşımızın hizmete daha kolay ulaşmasını sağlıyoruz'' dedi.
E-BELEDİYE ve T-BELEDİYE
Vatandaş belediyeye gelmeden, veznede sıra beklemeden www.nigde. bel.tr adresine girerek emlak, su ve ÇTV borçlarını sorgulayıp, istek ve şikayette de bulunabiliyor. İnternet üzerinden belediye hizmetlerine ulaşabilen vatandaşlar aynı işlemleri telefon aracılığıyla da yapabiliyor. 444 51 01 numaralı telefonu arayan vatandaşlar taleplerini iletebiliyor. NİĞKOS sayesinde vatandaşlar ihtiyaç duydukları idari/ mülki adres bilgilerine, imar planlarına ve önemli yer bilgilerine belediye internet sitesinden kolaylıkla ulaşabiliyor. Mobil tahsilat uygulaması da NİĞKOS merkezi sistemiyle iletişim GPRS üzerinden sağlanarak sahada emlak, çevre, bina vergisi ve tahsilat işlemleri on-line olarak yapabiliyor. Çağdaş belediyecilik anlayışının gereği olarak kurulan Akıllı Masa birimi belediye hizmetlerini tek noktada toplayarak vatandaşın istek, şikayet ve taleplerine en iyi ve en hızlı şekilde hizmet veriyor.