X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Poşetli Bitki Ve Meyve Çaylarında Lezzet Ve Güven Bir Arada
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Poşetli Bitki Ve Meyve Çaylarında Lezzet Ve Güven Bir Arada

  • Giriş Tarihi: 20.2.2015 14:38

Soğuk ve kar yağışlı kış mevsiminin etkisiyle, bitki ve meyve çaylarının tüketimi artış gösterirken Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD) Başkanı Metin Yurdagül, bitki ve meyve çaylarının üretim standartlarının büyük önem taşıdığını söyledi.
Soğuk ve kar yağışlı kış mevsiminin etkisiyle, bitki ve meyve çaylarının tüketimi artış gösterirken Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD) Başkanı Metin Yurdagül, bitki ve meyve çaylarının üretim standartlarının büyük önem taşıdığını söyledi. Tüketicilere güvenilir firmaların poşetli bitki ve meyve çayları tavsiye ettiklerini vurgulayan Yurdagül, “MÜMSAD üyesi şirketlerin bitki ve meyve çayı üretim tesislerinde kullanılan bütün hammaddeler ve ambalaj malzemeleri, Türk Gıda Kodeksi’ne uygun olarak, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerden geçmektedir. Kullanılan bütün ambalaj malzemelerinin gıdaya uygun olduğuna dair sertifikası bulunmaktadır. Oysa açıkta satılan ürünler, belli bir formülasyona bağlı olarak üretilmedikleri ve kontrol edilmedikleri için güvenli değillerdir” dedi.
Tüketicilerin soğuk kış günlerinin olumsuz etkilerini, sıcak bitki ve meyve çaylarıyla azalttığını belirten MÜMSAD Başkanı Metin Yurdagül, ürünlerin üretim standartlarının büyük önem taşıdığını belirterek şu bilgileri verdi:
“Geçtiğimiz günlerde Sağlık Bakanlığı İl Müdürlüğü tarafından açıkta satılan bitkisel ürünlerin ağır metal içeriğinin bilinmediğine dair bir uyarı yapıldı. MÜMSAD olarak biz de açıkta satılan ürünlerin yol açabileceği olumsuzluklara karşı tüketicileri uyarıyoruz. Çay formatına getirilen bitkilerin olumlu özelliklerinden faydalanabilmek için laboratuar, analiz, üretim ve ambalajlama aşamaları dünya standartlarında olmalıdır. Tüketici sağlığı açısından büyük önem taşıyan bu konuyu gündeme getirmek ve halkımızı açıkta satılan ürünlere karşı uyarmak sorumluluklarımız arasında yer alıyor. MÜMSAD çatısı altında Doğadan, Lipton ve Martin Bauer firmaları “Soğuk kışın sıcacık keyfi” başlığı altında bir kampanya başlattılar. Kampanyada tüketicilere, doğal ve lezzetli bitki çayları için poşetli, güvenilir markalar tavsiye ediliyor”.
MÜMSAD üyelerinin bitki meyve çaylarının üretiminin ISO yönetim sistemleriyle ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak yürütüldüğünü belirten Yurdagül, sözlerine şöyle devam etti: “MÜMSAD üyesi şirketlerin bitki ve meyve çayı üretim tesislerinde kullanılan bütün hammaddeler ve ambalaj malzemeleri, Türk Gıda Kodeksi’ne uygun olarak, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerden geçmektedir. Kullanılan bütün ambalaj malzemelerinin gıdaya uygun olduğuna dair sertifikası bulunmaktadır. İzlenebilirlik sistemi sayesinde ürünün içindeki hammaddenin ne zaman nereden toplandığı ve hangi üretim aşamalarından geçtiği bilgisine ulaşılabilir. Oysa açıkta satılan ürünler, belli bir formülasyona bağlı olarak üretilmedikleri ve kontrol edilmedikleri için güvenli değillerdir. Bitkisel ürünlerin saklandığı ortamların bağıl nem, hijyen, sıcaklık gibi standartlara uygun olması gerekirken; açık olarak satılan bitki ve meyvelerin standart depolama koşulları bulunmamaktadır”.
Poşetli bitki ve meyve çayı pazarı hakkında da bilgiler veren MÜMSAD Başkanı Metin Yurdagül, pazarın 2014 yılının ilk 6 ayında dört yıl öncesine göre yüzde30 büyüme gösterdiğini, 2014 yılında Türkiye’de 900 milyon poşet bitki ve meyve çayı tüketildiğini belirtti. Pazarın 2014 yılındaki cirosunun 135 milyon TL olduğunu söyleyen Yurdagül, 2015 yılı sonunda 975 milyon poşet bitki ve meyve çayı tüketilmesinin beklendiğini sözlerine ekledi.