X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bilgi Oyun İle Buluşuyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bilgi Oyun İle Buluşuyor

  • Giriş Tarihi: 23.2.2015 13:28
TÜRKİYE’DE İLK DEFA BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ VE BAHÇEŞEHİR KOLEJİ İŞBİRLİĞİYLE GERÇEKLEŞEN ‘OYUN TASARIM ATÖLYESİ’ PROJESİ İLE ÖĞRETMENLER MATEMATİĞİ OYUN İLE TASARLAYACAKLAR.
Bilgi Oyun İle Buluşuyor

Türkiye’de ilk defa Bahçeşehir Üniversitesi ve Bahçeşehir Koleji işbirliğiyle gerçekleşen ‘Oyun Tasarım Atölyesi’ projesi ile öğretmenler matematiği oyun ile tasarlayacaklar. Öğrencilerin en çok zorlandığı ve korktuğu derslerin başında gelen Matematik, oyun ile buluşarak öğrencilere eğlenirken öğrenme fırsatı sunacak.
Bahçeşehir Üniversitesi ve Bahçeşehir Koleji işbirliğiyle Türkiye’de ilk defa gerçekleşen ‘Oyun Tasarım Atölyesi’ projesi için öğretmenler tasarımlarına başladı. Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü’nde gerçekleşen, Bahçeşehir Koleji öğretmenlerinin yanı sıra tüm öğretmenlerin katılımına açık olan atölye çalışmaları, Matematik dersi ile başladı. İki günlük atölyede öğretmenler ilk gün öğrendikleri teorik bilgileri ikinci gün pratiğe dökerek çeşitli oyunlar tasarlama imkânı buldular.
Oyun atölyesini kurma amaçlarından bahseden Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur, “Dersleri oyun ile anlatmanın örneklerini Amerika’da gördük. Biz neden böyle bir şey yapmayalım diye düşündük. İlk ders olarak Matematiği seçtik ve Matematik öğretmenlerimize yönelik bir atölye düzenledik. Atölyede tasarlanacak oyunları geliştirip sonrasında ürün olarak ortaya çıkarmayı hedefliyoruz. Öncelikli olarak Matematik öğretmenlerini seçme nedenimiz ise Matematik dersinin öğrencilerin en çok zorlandığı derslerin başında gelmesidir. Bundan sonra farklı branşlarla farklı öğretmenlere yönelik ‘Oyun Tasarım Atölyeleri’ devam edecek. Atölyenin ilk gününde öğretmenlerimize oyunun ne olduğunu, dijital oyunların neler olduğunu anlatıp oyun tasarım aşamalarından, oyunun nasıl tasarlandığından bahsettik ve örnek oyunlar gösterdik. Sınıf içindeki oyunları nasıl geliştireceklerini konuştuk. Çok eskilerden beri oynadığımız oyunları daha nasıl eğlenceli hale getirebiliriz? bunu düşündük. Sonrasında oyun tasarlama üzerine ufak tefek uygulamalarımız oldu. Çocukların çok sevdiği ve bir türlü vazgeçemediği oyunları öğretmenlerin ders içerisinde kullanmalarına olanak sağlamaya çalışıyoruz” dedi.
ÖĞRENCİLER VE VELİLER DE OYUN TASARLAYACAK
Bahçeşehir Kolejinde anaokulu ve ilkokul 1,2,5 ve 6’ncı sınıfdaki öğrenciler oyun tasarlamayı öğrettiklerini belirten Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur, “Burada öğretmenler orada ise öğrenciler oyun tasarlamayı öğreniyorlar. Çocuklar oyun tasarlamayı öğrenip kendileri hem tablet hem de kâğıt üzerinde eğitsel oyunlar tasarlayacaklar. Bir de veliler için projemiz var. Veliler çocukları ile oyun tasarlayacaklar. Biz öğrenci veli ve öğretmenlerimizin sürekli tüketmesini değil üretmesini yani kendi oyunlarını kendilerinin tasarlamalarını istiyoruz” diye konuştu.
TASARLANAN OYUNLAR TÜBİTAK’A GÖNDERİLECEK
Atölye sonrası ortaya çıkan oyunları TÜBİTAK’a göndermeyi planladıklarını vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Samur, “Tasarım atölyesinden sonraki hedefimiz buradaki değerlendirme ve geri bildirimleri alıp bundan sonra TÜBİTAK’a bir proje başvurusunda bulunmak. Bunu online ortama da dönüştürüp online eğitim de kullanabiliriz. Devlet okullarına istek üzerine atölyeler tasarlayacağız” ifadelerini kullandı. Oyunun bir günde ortaya çıkmayacağını ve bunun bir süreç olduğunu belirten Samur, Matematik atölyesinden sonra diğer branşlarda atölyelerinin devam edeceğini söyledi.
21. YÜZYIL BECERİLERİNİ ÖĞRENECEKLER
Öğrencilere 21. Yüzyıl becerilerini kazandırmak amaçlı yıl içinde birçok projeye imza attıklarını ifade eden Bahçeşehir Koleji Eğitim Teknolojileri Uzmanı Yankı Çelik, “Bahçeşehir Koleji bir dünya okuludur. Öğrencilerimize 21. Yüzyıl becerilerini kazandırmak adına Türkiye’nin her bölgesinde bulunan kampüslerimizde yeterli teknolojik alt yapıya sahibiz. Aynı zamanda dünyanın en büyük tablet projelerinden birini yürütmekteyiz. Öğretmenlerimiz bu gibi konularda farkındalığını arttırmak amacıyla bu etkinlikleri düzenliyoruz” dedi.
Oyun oynamanın çocuğun doğasında olması dolayısıyla böyle bir atölye kurduklarını söyleyen Yankı Çelik, “Çocuklar oyun ile büyür. Bu doğrultuda çocukların bu özelliğini eğitimde faydalı bir şekilde kullanabilmek için bu etkinlikleri düzenliyoruz. Amacımız öğretmenlerin çocukların dijital ortamda sıklıkla oynadıkları oyunları derslerine entegre edebileceklerini çocukların öğrenirken eğleneceklerini oyunlar tasarlamalarını sağlamaktır. Bunun dışında oyun tasarım atölyeleri ile öğretmenlerin kendilerine de katkı sağlamalarına çalışıyoruz” ifadelerine yer verdi.
Bahçeşehir Koleji Kocaeli’nden projeye katılan Matematik öğretmeni Füsun Yaşar Akbaş öğrencilerin matematiği başaramamaktan korktuklarını belirtti. Matematiği en eğlenceli şekilde sunmaya çalıştıklarının altını çizen Füsun Yaşar Akbaş, “Matematik zor bir ders olduğundan bu atölyeye katıldım. Dersi hikayelerle anlatarak daha eğlenceli hale getirmek. Öğrencilere değişik bir ortam sunmak. Görsellikle içeriği zenginleştirmek. Başarıyı oyun ile kazanmak adına projeye katıldım. Gözlemlerime göre, öğrencilerin çoğu bu dersi başaramamaktan korkuyorlar. Bu atölye ile de örneğin öğrencinin en çok zorlandığı konuyu tasarladığımız oyun ile öğretmeye çalışacağız. Matematiği en eğlenceli şekilde sunmaya çalışıyoruz çalışma yaparken biz de bir o kadar eğleniyoruz” diye konuştu.