X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İstanbullu Öğrenciler, ‘Doğada Geri Dönüşümü’ Öğreniyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

lu Öğrenciler, ‘Doğada Geri Dönüşümü’ Öğreniyor

  • Giriş Tarihi: 11.3.2015 16:08 Güncelleme Tarihi: 12.3.2015 15:45
İSTANBULLU ÖĞRENCİLER TETRA PAK’IN ‘KÜÇÜK ŞEYLER DOĞAYI YENİLER’ PROJESİYLE ‘GERİ DÖNÜŞÜMÜ’ ÖĞRENİYOR.
İstanbullu Öğrenciler, ‘Doğada Geri Dönüşümü’ Öğreniyor

lu öğrenciler Tetra Pak’ın ‘Küçük Şeyler Doğayı Yeniler’ projesiyle ‘geri dönüşümü’ öğreniyor.
İlkokul öğrencilerine doğal kaynakların tasarruflu kullanımını ve içecek kartonlarının geri dönüştürülme sürecini anlatan eğitim, İstanbul’daki okullarda devam ediyor. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Tetra Pak arasında imzalanan protokol, proje kapsamında 2015 sonuna kadar toplam yaklaşık 50 bin öğrenciye ‘geri dönüşüm’ eğitimi verilecek. Tetra Pak, 2004 yılında Milli Eğitim Bakanlığı himayesinde başladığı ve İstanbul Üniversitesi’nin katkılarıyla yenilenen ‘Küçük Şeyler Doğayı Yeniler’ projesi ile bugüne kadar bir milyonu aşkın öğrenciye ulaştı.
ÇALIŞKAN: “TOPLUMUN GENEL ÇIKARLARINI GELİŞTİREREK KORUMAYI HEDEFLİYORUZ”
Kurumsal vatandaş sorumluluğuyla bugüne kadar pek çok projeye imza attıklarını ve projelerin sürdürülebilir olmasına özellikle dikkat ettiklerini kaydeden Tetra Pak Türkiye ve Kafkaslar Genel Müdürü Nejat Çalışkan, “Tetra Pak olarak sosyal sorumluluk anlamında önceliğimizi eğitim, çevre ve gıda güvenliği konuları oluşturuyor. Gerçekleştirdiğimiz projelerle, kamu - özel sektör ve sivil toplumun bir amaç etrafında toplanmasını ve toplumun genel çıkarlarını geliştirerek korumayı hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıllarda eğitim etkinliğimizin içeriğini günümüzün modern gelişmeleri ışığında yeniledik. Eğitimlerimizi öğrenciler açısından öğrenmeyi kolaylaştırıcı, etkileşimli ve interaktif bir hale getirdik. Küçük Şeyler Doğayı Yeniler projemizle, öğrencilere süt ve meyve suyu karton ambalajlarının geri dönüşümlü olduğunu vurgulayarak, 3 istasyondan oluşan setimiz ile ‘geri dönüşüm deneyimi’ yaşatıyoruz. Böylelikle geri dönüşmesi için ambalaj atıklarını diğer atıklardan ayrı biriktirmeleri alışkanlığını kazandırmayı hedefliyoruz. Amacımız, küçük çaba ve dokunuşlarla doğanın nasıl korunabileceğini çocuklarımıza göstermek” dedi.
Eğitimlerde ilköğretim öğrencilerine doğal kaynakların tasarruflu kullanımının önemi anlatılırken, yenilenebilir kaynakların önemine de vurgu yapılıyor. Öğrenciler, çevreye ve geri dönüşümle ilgili konuları, konusunda uzman öğretmenlerinin anlatımıyla dinlerken proje için yaratılan iki sevimli arı karakteri Kaşif ve Yaprak onlara eşlik ediyor. Geri dönüşüm temalı animasyon filmlerinin ardından, öğrenciler okullarda kurulan 3 istasyondan oluşan geri dönüşüm setleri ile geri dönüşüm işlemini uygulamalı olarak deneyimleme fırsatı buluyorlar.
PROJENİN AMACI
2004 yılında Milli Eğitim Bakanlığı himayesinde başlattığı ve 2014 yılından itibaren İstanbul Üniversitesi’nin bilimsel onayıyla devam eden proje, geleceğin yetişkinleri olacak çocuklara, atıkların ülke ekonomisine geri kazandırılması için doğru değerlendirilmesi gerekliliğinin aktarılmasını amaçlıyor. Uzman eğitmenler eşliğinde ilkokul 2.,3. ve 4. sınıf, ortaokul 5. sınıf öğrencilerine, neden ambalaj atıklarını diğer atıklardan ayrı biriktirmeleri gerektiği anlatılıyor. İçecek kartonu ambalajının kağıda nasıl geri dönüştürüldüğü çocukların da katıldığı geri dönüşüm seti uygulamasında uygulamalı olarak gösteriliyor. Eğitimlerdeki ana içerikler; doğal kaynakların verimli kullanımı, yenilenebilen ve yenilenemeyen kaynaklar, atıkların ayrı biriktirilmesi, içecek kartonlarıyla geri dönüşüm deneyimi olarak sıralanabilir. Eğitimin ‘geri dönüşüm deneyimi’ bölümünde ise öğrenciler, geri dönüşümün tüm adımlarını canlı olarak görebiliyorlar.