X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Grafik Tasarım Mezunları Ortaköy’de Emeklerini Sergiledi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Grafik Tasarım Mezunları Ortaköy’de Emeklerini Sergiledi

  • Giriş Tarihi: 26.6.2015 20:18 Güncelleme Tarihi: 26.6.2015 22:44

Nişantaşı Üniversitesi Grafik Tasarım bölümünden bu yıl mezun olan 80 öğrencinin iki yıl boyunca emek vererek ürettiği “Grafik Ürünler Sergisi” açıldı.
Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksekokulu (MYO) Grafik Tasarım bölümünden bu yıl mezun olan 80 öğrenci, 2 yıl boyunca Kuram-Sanat-Tasarım sarmalında ürettikleri “Grafik Ürünler Sergisi” Ortaköy Kültür Merkezi’nde açıldı. Sergiye, Nişantaşı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Barkan, MYO Müdür Yardımcısı Mehmet Altuntaş, Sanat ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü Yrd. Doç. Dr. Dilek Çulha ve çalışmalarını sergileyen öğrenciler ve akademisyenler katıldı. Çalışmaları sergilenen öğrenciler, 2 yıl boyunca akademisyenlerinde birlikte ürettikleri çalışmaları inceledi. Ardından Rektör Prof. Dr. Barkan sergi alanına gelerek akademisyenlerden ve öğrencilerden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Daha sonra da öğrencilerle birlikte sergiyi gezdi.
"ÜNİVERSİTELERİN EN ETKİLİ ANLATIM BİÇİMİ SANATTIR"
Sergiyi gezmesinin ardından açıklamalarda bulunan Nişantaşı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Barkan açılan serginin Nişantaşı Üniversitesi’nin merkezine oturan ve kendini ifade etme girişimlerinden biri olacağını ifade etti. Prof. Dr. Barkan, “Mesajı en derin ve etkili olan üniversite biçimlerinden biriyle Nişantaşı MYO grafik sanatçıları, toplumu derinden hareketlendiren ve etkileyen sosyal olayları çizgiye dökerek mesajını güçlendirmeye ve bu konuda tepkilerini, görüşlerini ifade etmeye çalıştılar. Sergiyi gezmeden önceki beklentim ile şimdiki beklentim arasında pozitif anlamda bir fark var. Buradan bir mesaj daha ürüyor o da Sanat ve Tasarım Fakültesinin işi artık daha zor. MYO bugün koyduğu çıtayı geçmek zorundalar. Bu kurum için sanata dayalı ifadeler üniversiteler için çok önemli iletişim biçimidir. Üniversiteler kendilerini bir şekilde anlatırlar ama en etkilisi; sanatla oluyor. Yani Nişantaşı Üniversitesi’ne bir şey söyleyeceksek, bunun başında ortasında ve kalbinde yürekleri sızlatan, iletişim kanallarını açan sanat olacaktır” dedi.
MYO Müdür Yardımcısı Mehmet Altuntaş da, sergi de 2 yılın sonucunda bir eser olduğunu belirterek, “Öğrencilerimiz okula ilk girdiklerinde kalem, karton ve çizim kalıplarıyla bir araya gelirken şimdi eserleriyle bir araya geldik. Öğrencilerimiz teorik eğitimlerini almaları takiben 2’inci ayında uygulamalı derslere geçtiler. Bizim en önemli adımımız ise, biz burada sanatta yeterliliğini tamamlamış ve sektörde çalışan dolayısıyla sergilerle teorik yapıyı birleştiren bir eğitim kadrosu tutmamızdan kaynaklanıyor. Burada akademisyenlerimizin alana entegre bir yapıda eğitim vermesi öğrencilerimizin çizimlerinin sanata dönmesini sağladı. Öğrencilerimiz 2 yıl boyunca kendilerine kattıklarıyla böyle bir sergi oluştu” diye konuştu.
Grafik ürünleri sergisi hakkında bilgi veren Sanat ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü Yrd. Doç. Dr. Dilek Çulha ise, “Sergimiz grafik sanatının alt dallarından oluşmaktadır. Burada grafik tasarımın 2 kolu var. Bunlar tasarım ve sanattır. Sanat olanı kuramla bağdaştırdık ve yeniden üretime soktuk. Tasarım alanında da teknik çözümler içerisinde ele aldık. Öğrencilerimizin 2 yıllık emekleri sonucunda da bu sergi ortaya çıktı. MYO’de 2 yıllık eğitimlerde genelde çok fazla detaya girilmeden üstünkörü eğitim verildiği düşünülür ama biz bütün dallara hakim olabilecek eğitimi hedefledik. O anlamda öğrencilerimiz bugün ortaya çıkarttığı performansta sanatı ve tasarıma katkıda bulunduklarını düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
Çalışmalar 26 Haziran-3 Temmuz 2015 tarihleri arasında “Ortaköy Sanat Merkezinde” sergilenecek. Tasarım öğrencilerinin çalışmaları, tipografi, özgün baskı ve illüstrasyon gibi grafik tasarımın alt dallarından üretilen işlerin toplamından oluşuyor. Sergi, grafik tasarımın hem piyasa, hem kuram olarak iki yönüne birden sesleniyor. Sergide yer alan çalışmalar, temel tasarımın kural ve prensipleriyle üretilmiş örnekler ve tipografik çözümlemelerin kullanıldığı işler günümüz piyasa beklentilerine karşılarken, illüstrasyon ve özgün baskı ile çözümlenen çalışmalar tasarımın hem kuram hem de geçmişteki tasarım üretim yöntemlerine vurgu yapıyor.
Serginin kuram yönü Postmodernizmin, sanayi sonrası kapitalist düzenin ekonomik koşullarının ortaya çıkardığı parçalanmış gerçekliğe vurgu yapan, uluslararası niteliğe sahip kavramlarından biri olan PASTİŞ yöntemiyle çözümlendi. Pastiş, Metinlerarasılığın alıntılama tekniklerinden biri ve ‘taklit’ olarak tanımlanıyor. Bu bağlamda pastiş, kişisel uslaplardan söz edilemeyen tarafsız bir taklit faaliyeti olarak tanımlanıyor. Postmodernin pastiş etkisi, geçmişte varolan sanat yapıtlarına dair göndermeler yapma, o yapıtın kopyasını çıkarma ya da -mış gibi yapma olarak taklit olarak varlık gösteriyor ve yeniden üretimi olanaklı kılıyor. Sergide pastiş yöntemiyle çözümlenmiş afişler, illüstrasyonlar, özgün baskıların yanısıra, tipografik işler ve tasarımın temelini oluşturan görsel probleme çözüm arayışını gösteren özgün işler de bulunuyor.