Tüm süreçlerini ciddi yatırımlarla takip etmeye çalışan şirketler, sosyal medyada yer alan küçük bir haberle güvenirlirliğini kaybedip maddi manevi zarara uğrayabiliyor. Online itibarı korumak için şirket bünyesinde birim kurmak ise büyük yatırımları gerektiriyor. ABD'de Las Vegas merkezli online itibar yönetim şirketi Rubbit, şirketlerin bu sürecini yönetmekte oldukça iddialı. Şirketin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Emre Teker, Türkiye'de 36 milyon internet kullanıcısı olduğunu, bunun da avantaj ve dezavantajları beraberinde getirdiğini söyledi. Teker, "Online mecra çok geniş ve kontrolü kolay olmayan bir alan. Buralardaki içeriklerin sürekli kontrol edilmesi ve bilgi paylaşılması, hepsinden de önemlisi gerektiğinde itibar zedeleyici içeriklerin internet ortamından hukuken kaldırılması yönetim sürecinin en önemli noktalarından" dedi. Türkiye'deki şirketlerin genellikle olumsuz, yanlı, yanlış ve karalayıcı içeriklerle ilgili sorun yaşadığını aktaran Teker, "Online itibar doğru yönetilemediği takdirde krize neden olur. Yapılması gereken kriz durumlarında asla seyirci kalmamaktır. Lakin Türkiye'de şirketler bu durumlarda çaresiz olduklarını düşünüp seyirci kalıyor. Bunların internette durması şirketlerin hiç öngöremeyeceği maddi manevi zararlara yol açıyor" diye konuştu. Rubbit'in Amerika merkezli olması nedeniyle olumsuz içeriği internet ortamından rahatlıkla kaldırabildiklerini aktaran Teker, böylece şirketlerin itibarını koruma altına aldıklarını sözlerine ekledi.
TELEKULAĞA HUKUKİ TAKİP
Son dönemde yaşanan telekulak skandalına da değinen Teker, şirketlerin ticari sırlarının açığa çıkmasından endişe duyduğunu belirtti. Teker sözlerini şöyle sürdürdü: "Çalıştığımız şirketleri online her mecrada 24 saat izlemeye alıyoruz. En büyük özelliğimiz video, resim, haber ve blog siteleri gibi tüm alanlara hukuken müdahale edip bu içerikleri internet ortamından kaldırabilmemiz. Ticari sırları afişe etmeye çalışan ya da internet ortamında bu sırları yayınlayan kişi ya da kişilerin hukuken takibini de yaparak problemin kaynağını bulabiliyoruz."
BETÜL ALAKENT