Başarı çok göreceli bir kavram ancak herkesin bu konuda ortak bir fikri de var. Biz de Management Centre Türkiye'nin (MCT) düzenlediği Pazarlama Zirvesi'ne katılan uzmanlara 'bir şirketin/çalışanın başarılı olmasının sırları'nı sorduk. MCT CEO'su Tanyel Sönmezer, "Şirketlerdeki başarıyı "Bio başarı" olarak ele alıyoruz. Bu beceri, istek ve odağın çarpımından oluşur. Başarılı olmak istediğiniz konu ile ilgili becerinizi bir an evvel geliştirmek, bu konudaki isteğinizi yükseltmek ve odaklanmak gerekir" diyor. Günün sonunda her görüş aklı işaret ediyor.
Joeri Van den Bergh / Insites Consulting, Kurucu Ortak ve Y Kuşağı Uzmanı
Y kuşağı havalı, özgün, benzersizi istiyor
Insites
Danışmanlık, bir markanın Y Kuşağına nasıl yaklaşması gerektiğini bulmak için MTV Networks'le beraber yeni bir marka modeli oluşturdu. "brandCRUSH modeli" 7 Avrupa ülkesinden 13-29 yaş arasındaki katılımcılar üzerinde yapılan ve 5 yıl süren bir araştırmaya dayanıyor. 20 binin üzerinde Y kuşağına mensup kişinin katıldığı araştırmaya göre markalar havalılık, özgünlük, benzersizlik, kendini özdeşleştirme ve mutluluk kavramlarının her birinde ne kadar yüksek puan alırsa, tüketiciler o marka hakkında o kadar fazla konuşuyor. Bu da markayı yükselten bir etki yaratıyor: daha yüksek bir net tavsiye skoru ve daha yüksek tüketici tatmini.
Ramon Vullings / Konuşmacı, Yazar ve İdeaDJ
Görev değil çözüm odaklı olmayı dene
Görev
odaklı olmak yerine çözüm odaklı olun (gerçekten yaratmanın bir yolunu bulun/yalnızca yapmanız gerekeni yapmak yerine bir sorunu çözün). Diğer şirketler neler yapıyor takip edin. Rakibinizin çözümünü kendi durumunuza uyarlayın! Sadece kendinizi satmaya odaklanmayın, yöneticinizin kendi yöneticisine fikirleri, kavramları ya da elinde ne varsa onu satmasına yardım edin. Onlar terfi edince size yer açılacaktır.
Peter Fisk / Genius Works, Kurucu, Danışman, Konuşmacı, Yazar
Dev markaların arkasında hayalleri var
1. Hayal et: Sadece uğraşıp didinmeyin, kafayı çalıştırın. Neden WhatsApp'ın değeri 18 ayda 18 milyar dolarken, Alibaba'nınki 180 milyar dolar? Çünkü Alibaba'nın daha iyi bir vizyon üzerinde yükselen daha güçlü bir potansiyeli var.
2. İlham ver: Sadece kâra odaklanmayın. Nike, ayakkabı üretmek için değil, insanların daha hızlı koşmasını sağlamak için var.
3. Ezber boz: Edison'dan Jobs'a, Zuckerberg'den Ma'ya en iyi yenilikçiler, kuralları takip edenler değil, kuralları çiğneyenlerdir.
4. İletişim kur: Küresel dünyada, herkes ortaklıklar kurarak istediği şeyi yapabilir.
Tara Swart / The Unlimited Mind, CEO
Farklı düşünce yöntemine açık ol
İnsanlar
ekipler halinde farklı düşünme yöntemlerine açık olmalı. Bunu herkesin aynı şekilde düşünmesi olarak değil, kendilerini daha yenilikçi kılacak bir güç olarak algılamalılar. Çalışanlar teknik güçlerini, duygusal zekâlarını, yaratıcı düşünme yeteneklerini ve içgüdülerini kullanarak bu ortamın yaratılmasına olumlu katkıda bulunabilir.