Marka Danışmanı Yelda İpekli ile şirketlerin krizlerden nasıl etkilenmeden itibar ve kârlılıklarını koruyacakları üzerine konuştuk. İpekli, müşteri odaklılığa vurgu yapıyor: "Müşteri duvarı delmek istiyor ama matkap kullanmak istemiyor. Siz ısrarla müşteriye matkap satmak isterseniz müşteriniz sizi terk eder."
MESLEK TANIMLARI DEĞİŞTİ
Tüketim trendlerini takip etmenin markalar için sihirli bir değnek olduğunu ifade eden İpekli, "Çoğu şirket yıl sonunda gelecek yılların trendlerini anlamak, vizyon ve strateji oluşturmak için trend eğitimleri alıyor. Dolayısıyla meslek tanımları da değişti" diyor. Buna göre yeni kuşak yaratıcılıkla desteklenen ve özgür çalışma imkanı veren işlerin ön plana çıktığını ifade eden İpekli, "Aşçılık, gezginlik, içerik mühendisliği, genetik gibi birden fazla alan yoğun tercihler arasında" diye konuşuyor.
ÇİN ÇİN STRATEJİ OLUŞTURUN
Global düşünüp yerel hareket etmenin önemine de vurgu yapan İpekli şöyle devam ediyor: "19 Şubat Çin yılbaşısı. Lüks markalar Çin'e özel stratejiler geliştiriyor çünkü geliri arttıkça Çinliler daha fazla seyahat ediyor. Bu da daha fazla para harcamaları anlamına geliyor."