Gençlik pazarlama şirketi iamyouth'un İneva ile gerçekleştirdiği "Kampüsün Nabzı Araştırması"na göre gençlerin hayatta vazgeçemeyeceğini düşündüğü ürünlerin başında yüzde 56 ile cep telefonu yüzde 38 ile internet geliyor. Sürekli iletişim halinde ve online olmak isteyen gençlerin, kira, fatura gibi sabit giderlerin dışında, kişisel harcamaları ayda ortalama 613 TL'ye geliyor. Araştırmaya göre, en büyük harcama kalemlerini yeme içmenin oluşturduğu üniversite gençliğinin yüzde 56'sı haftada en az birkaç kez cafe veya restorana gittiğini, yaklaşık yarısı ise haftada en az bir kez fast food restoranına gittiğini belirtiyor.
Kredi kartı kullanımı yaygın
Üniversiteli gençler arasında kredi kartı kullanımı ise yaygın. Araştırmaya katılanların yüzde 63'ü kredi kartı kullandığını belirtirken, her 5 gençten 1'i cüzdanında birden fazla kredi kartı taşıdığını ifade etti. Gençler en sık kullandıkları kredi kartını taksit seçenekleri nedeniyle tercih ettiklerinin altını çizerken, yüzde 32 gibi bir oranda kesim ise kredi kartı kullanımı için herhangi bir neden göstermedi.