İşe alım danışmanlık firması Michael Page, sektörlerdeki yeni algı ve eğilimlerini ortaya koyan, satış profesyoneli profillerinin analiz edildiği son ulusal satış barometresini yayınladı. Tüketim malları, sanayi, hizmet, teknoloji, sağlık hizmetleri ve ilaç olmak üzere 5 farklı sektörü kapsayan 'Satış Barometresi' araştırması, İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Türkiye genelinde 700'e yakın çalışanın cevapları doğrultusunda hazırlandı.
SANAYİ SON SIRADA
Michael Page Türkiye Genel Müdürü Hugo Campo, araştırmada bu beş sektördeki satış profesyonellerinin yüzde 60'tan fazlasının mesleğini değiştirmeyi düşündüğünü söyledi. Sağlık hizmetleri ve ilaç sektörü yüzde 70'e yakın oranla bu konuda ilk sırada geliyor. Sanayi çalışanları ise yüzde 60 oranla son sırada görülüyor. İş gücü pazarını stabil olarak görenlerin başında yüzde 80 oranıyla hizmet sektörü çalışanları gelirken, sanayide bu oran yüzde 68 civarında seyrediyor. Teknoloji sektöründe çalışanların yüzde 21'i işgücü pazarının krizde olduğunu düşünüyor. Tüketim malları sektöründe ise işgücünü pazarının yükselişte olduğunu düşünenlerin oranı ise yaklaşık yüzde 15.
EN İYİMSER BİLİŞİMCİLER
Beş sektörde de işinin güvenli olduğunu düşünenlerin yüzdesi ortalama 75. Sanayide bu oran 83, teknolojide ise 72. Çalışanların yüzde 80'den fazlası iş ve özel hayat dengesini iyi görüyor. Bu dengeyi iyi görenlerin oranı ise teknoloji sektöründe yüzde 93'e kadar çıkıyor. Bununla birlikte yüzde 60'tan fazlası ise mesleğini değiştirmek istiyor. Sağlık hizmetleri ve ilaç sektöründekilerin yüzde 70'e yakını, sanayidekilerin ise yüzde 60'ı meslek değiştirmeyi düşünürken, bu oran tüketim malları, hizmet ve teknolojide yüzde 65'ler civarında seyrediyor. Sanayi, hizmet ve teknoloji de kendi işini kurmak isteyenlerin oranı yüzde 30'lar civarındayken, sağlık hizmetleri ve ilaç sektörü ile tüketim malları sektörlerindekiler pazarlama ve genel yönetimde çalışmaya devam etmeyi tercih ediyor. Satış profesyonellerinin en büyük önceliği pozisyonun gelişimi. Tüketim malları ve teknolojide ikinci sırada şirketin/ ürünün sağladığı katma değer; sanayi, hizmet, sağlık hizmetleri ve ilaç sektörlerinde ise şirketin imajı ve itibarı geliyor. Sorumluluklar ve değişken maaş faktörleri de öncelikler arasında yer alıyor.