X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Eleman hırsızlığına 'mesleki etik' çözümü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Eleman hırsızlığına 'mesleki etik' çözümü

  • Giriş Tarihi: 28.6.2015
Eleman hırsızlığına 'mesleki etik' çözümü
Eleman hırsızlığına 'mesleki etik' çözümü

Adil Işık Group liderliğinde toplanan perakende sektörünün İK uzmanları, "Hepimiz birbirimizin elemanlarını çalıyoruz. Mesleki etik kuralları getirilmeli. Bu sıkıntı ancak bu şekilde çözülür" görüşünde birleşti

Türkiye'nin en fazla istihdam sağlayan sektörlerinin başında gelen perakende sektöründe faaliyet gösteren 20 büyük markanın insan kaynakları (İK) uzmanları, Adil Işık Group'un düzenlediği organizasyonda biraraya geldi. Bu özel toplantıya katılan tek mecra ise Sabah İş'te İnsan oldu. Firmaların tüm İK politikalarının gizli saklı olmadan masaya yatırıldığı toplantıya firmaların birbirinden eleman çalma sıkıntısı damga vurdu. İK yöneticilerinin neredeyse tamamı 'yetenek avcılığı' adı altında firmalarının birbirlerinden yetişmiş elemanlarını daha fazla maaş ya da yan haklarla transfer etmesinin önüne ancak mesleki etik kurallarla geçileceği görüşünde birleşildi. Saat&Saat İK Yöneticisi Zeynep Akkuş, "Yetenek avcılığı kavramını yanlış anlıyoruz. Her İK'cı doğru testler ve eğitimlerle firma içinden ya da iş görüşmesine gelen adaylar arasından yetenekleri bulup çıkarmalı ama biz başka firmalardan yetişmiş insanı avlamayı yetenek avcılığı sanıyoruz" dedi.

Altın ye rine ücret artışı


Adil Işık Group İK yöneticisi Asım Eren ise, mesleki etik kurallarının yanı sıra oryantasyon eğitimlerinin daha etkin olması için teknolojiyi kullanmak gerektiğini, bunun yanında çalışanların performanslarını artırmaya yönelik verilen ödül sisteminin 'rüşvet' gibi algılanmasının ortadan kaldırılması gerektiğine vurgu yaptı. Eren, "Biz şirkette bu uygulamayı kaldırdık. Ucunda maddi havuç olan satışlar alışkanlık yaratıyor. Örneğin kotayı aşana altın vermek gibi... Bir kere ödül vermediğinizde çalışan şikayet etmeye zamanla da başka firmalara bakmaya başlıyor. Bu tip uygulamalar yerine performansına dayalı ücret artışları daha etkili olur" diye konuştu.

Geleneksel hale gelecek


Perakendeciliğin ilk önemli adımının markayı temsil eden kişilerden geçtiğini ve müşteri ile kurulan iletişimde güler yüzlü yaklaşımın çok önemli olduğunu belirten Adil Işık Gruop Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zehra Işık, "Devamını getireceğimiz bu toplantıların ilkinde, çalışanların işe nasıl doğru şekilde adapte edilmeleri gerektiği, performanslarını nasıl en etkin bir şekilde geliştirebileceklerini, çalışanın aidiyet duygusunun nasıl oluşturulacağı üzerinde durduk" dedi.

Çalışan eğitimi akıllı telefonlara indi

Ziylan İK yöneticisi Tuba Erkoç, hem zaman alan hem de ciddi işgücü maliyetlerine neden olan eğitimleri mobil cihazlara aktarmaya hazırlandıklarını söyledi. Özellikle satış danışmanlarının cep telefonlarına indirilen bir uygulamayla eğitimlerini akıllı cihazları üzerinden alacak bir altyapı hazırladıklarını ifade eden Erkoç, "Teknik bilgiler, ürün görselleri, vitrin yerleşimleri... Satış danışmanlarının alması gereken bütün eğitimlerin tamamı mobil olarak verilebilecek" dedi. Kiğılı İK yöneticisi Yeşim Akdeniz ise oryantasyon süreçlerini mobile aktardıklarını ve yüzde 38 oranında çalışan sirkülasyonuna ulaştıklarını kaydetti.

Maliyet yüzde 40 azaldı

Saat&Saat İK yöneticisi Zeynep Akkuş ise, mobil uygulamaya 2 yıl önce geçtiklerini belirterek şunları söyledi: "Yeni jenerasyon daha çok görsel ve işitsel eğitimi tercih ediyor. Biz de bu modele geçtik. Örneğin bir saat kayışı ya da pili nasıl değiştirilir ile ilgili videolar hazırladık. Bu şekilde hem daha hızlı öğreniyorlar hem de raporlamalarını daha hızlı yapabiliyorlar. Maliyetleri de yüzde 40 oranında düşürdü. Geçen yıl yüzde 67 olan çalışan sirkülasyonu bu yıl yüzde 45'e indi."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.