X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Düğününüzde fit görünmenin yolları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Düğününüzde fit görünmenin yolları

  • Giriş Tarihi: 17.12.2014 16:52
Düğününüzde fit görünmenin yolları
Düğününüzde fit görünmenin yolları

Düğün öncesi kilo vermek isteyenlere sağlıklı diyetin püf noktaları...

Nikah günü fit görünmek için uygulanan şok diyetler solgun ve hasta gibi görünmenize neden olabilir. Bu nedenle sağlıklı bir diyet uygulayın. Ayrıca nikah hazırlıklarının yarattığı stresi bitkilerin gücüyle azaltın; defneyle rahatlayın, adaçayıyla direncinizi artırın.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz Duman, sağlıklı düğün diyeti konusunda bilgiler verdi:

Evlilik hazırlıklarında en önemli konulardan biri; gelinlik tercihi ve gelinlik içinde incecik görünmektir. Gelin adayları düğün öncesinde çok hızlı kilo vererek forma girmeye çalışırlar. Ancak forma girmek; hızlı kilo vermekle değil, doğru kilo vermekle olabilir. Ayrıca düğün öncesi hızlı kilo vermek; bağışıklığı düşürüp stresin de yoğun olduğu bu dönemde hastalıklara kapı açabilir. Bu dönemde hedefleri doğru koymak ve doğru zamanlama önemlidir. Ortalama olarak aylık üç-altı kilo vermek hedeflenebilir. Bu şekilde bir hesaplama yaparak diyete başlanması sağlıklı olacaktır.

SOLGUN GELİN OLMAYIN

Beslenme programında asıl önemli nokta, doğru beslenerek kilo verebilmektir. Vücudun ihtiyaçlarını karşılayan, stres yaratmayan ve bağışıklığı düşürmeyen bir diyet uygulamalısınız.

Almanız gereken besin öğelerinden ödün vermeyin. Her gün süt, meyve, bol sebze, et, ekmek (miktarına dikkat ederek ama tamamen kesmeden) ve yağ (yine miktarına ve çeşidine dikkat ederek) tüketin.

Evlilik öncesi; size uygun beslenme planları oluşturmak, sağlıklı beslenmeyi öğrenmek ve daha kolay hayatınıza geçirebilmek için bir beslenme uzmanından yardım alabilirsiniz. Beslenme uzmanı, tüm bu önerilere uymanıza yardımcı olur ve hedefinize daha kolay ulaşmanızı sağlar.

ÇİĞ SEBZE TÜKETEBİLİRSİNİZ

Düğün hazırlıklarının yapıldığı dönem stresli bir süreçtir. Stresini yemekle atlatan biriyseniz, çiğ yenilen sebzeler (miktarını abartmadığınız takdirde havuç da olabilir), ara öğünler (meyve, süt, ayran, yoğurt vb.) ve bol su işinize yarar. Ayrıca stresinizi yenmek için aşağıdaki bitkilerin yatıştırıcı etkilerinden yararlanabilirsiniz:

Adaçayı: Direnci artırmanın yanında canlandırıcı etkisi de vardır. Ayrıca hazmı düzenler, cildi destekler ve en önemlisi strese iyi gelir.

Defne yaprağı: Hazmı kolaylaştırır, uykusuzluğa iyi gelir ve rahatlatıcı etkisi vardır.

Melisa: Gerginliği alır, uyumaya yardımcı olur ve hazmı düzenler.

Alıç: Sakinleştirir ve kan dolaşımına iyi gelir. Baş ağrısının geçmesine yardımcı olur.

Papatya: Sinirleri yatıştırır, uykuya geçişi kolaylaştırır. Ancak yoğunluktan dolayı düğün öncesi dönemde uyku hali pek iyi olmayacağından yatma saatlerine yakın tüketilebilir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.