X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İstenmeyen kalorilerden 7 adımda kurtulun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İstenmeyen kalorilerden 7 adımda kurtulun

  • Giriş Tarihi: 15.1.2015 17:22
İstenmeyen kalorilerden 7 adımda kurtulun
İstenmeyen kalorilerden 7 adımda kurtulun

Sağlıklı beslenme yolunda önünüze bir engel gibi çıkan istenmeyen kalorilere dur demek için bu 7 adımı izleyin.

Daha sağlıklı beslenmeye ve kilo vermeye karar verdiğinizde, gün içinde alabileceğiniz gereksiz ve istenmeyen kalorileri önlemek için başvurabileceğiniz birkaç yol var.

İşte fazla kalorileri önlemede 7 adım:

1- Sadece su için

Diğer içecekler cazip görünebilir ama istenmeyen kalorileri engellemeye niyetliyseniz, suya bağlı kalın. Su sadece kalori kontrolü için işe yaramaz, vücudunuzdaki sıvı dengesini korumaya da yardım eder. Ayrıca organlarınız, kaslarınız ve cildiniz için de iyidir. Bir bardak suya hiçbir zaman hayır dememelisiniz!

2- Tek tabak, küçük porsiyon

Küçük bir tabak kullanmak sizde büyük tabakta yediğinizle aynı miktarda yiyormuşsunuz illüzyonu yaratır. Ve emin olun daha az doymayacaksınız. Küçük tabakta yemek, tabağınız dolu dolu göründüğü halde normalden yüzde 25 daha az tüketmenize sebep olur. Ve hiçbir zaman ikinci tabağı koymamanız gerektiğini aklınızdan çıkarmayın.

3- Sos kullanmaktan kaçının

Yediğiniz şey sağlıklı görünebilir, üzerine gereksiz soslar eklemediğiniz sürece. Evet salata iyidir ama eklediğiniz soslar onu bir makarna ile aynı kalori seviyesine getirebilir. Sadece sos kullanmayı keserek gereksiz kalorilerden kendinizi koruyabilirsiniz.

4- Kızarmış değil, ızgara seçin

Kızartılan yiyecekler her zaman yağlı olur. Lezzetli olsalar da, yağ açısından zengindirler ve yağ sağlığınız için oldukça zararlıdır. Izgara yiyecekler sadece daha sağlıklı değil aynı zamanda tüm zararlı bakterilerden de arınmış durumda olur. Üstelik ızgara yiyecekler besin değerlerini pişirildikten sonra da korur.

5- Poşetlenmiş besinler tüketmeyin

Çoğu insan televizyon önünde bir paket cips atıştırmaktan hoşlanır. Televizyon izlerken ne kadar yediğinizi fark etmezsiniz, o yüzden kendinizi kısıtlamanız şart. Canınız cips istiyorsa direk paketten yemek yerine bir kaseye makul miktarda koyup, onu yemelisiniz. Hatta daha da iyisi cips yerine meyve yemeniz olacaktır. Paketten yememek ve televizyon karşısında tüketmemek de ekstra kalorileri engellemek için önemli bir adım.

6- Bitter çikolata

Bitter çikolata, diğer çikolata türlerine oranla kimi avantajlara sahiptir. Vücudunuzun zararlı toksinlerden kurtulmasına yardımcı olacak kimi vitamin, mineral ve antioksidanlara sahiptir. Üstelik beyninize ve kalbinize de faydalı olduğu ispatlanmıştır. Kan basıncını düşürür ve beyinde bilişsel fonksiyonları geliştirir. Bu yüzden bir daha şeker krizine girdiğinizde, bitter çikolata tercih edin.

7- Kuru yemişten kaçının

Yedikçe yersiniz deyimi kuru yemiş için oldukça geçerli. İçeriğinde sağlığınız için faydalı yağlar olduğu doğru ama aynı zamanda kalori miktarları çok yüksektir. Atıştırmak için hızlı ve keyifli olsa da önerilenden fazlasını tüketmek sizin için zararlı olacaktır. Ve bu alışkanlığınızdan vazgeçmek sizi günde fazladan 500 kaloriden kurtarabilir.

Kaynak: Kadinvekadin.net

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.