X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gebelikte sırt ağrılarını hafifletmenin 7 yolu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gebelikte sırt ağrılarını hafifletmenin 7 yolu

  • Giriş Tarihi: 30.1.2015 16:50
Gebelikte sırt ağrılarını hafifletmenin 7 yolu
Gebelikte sırt ağrılarını hafifletmenin 7 yolu

Hamileliğinizin tadını çıkarmanızı zorlaştıran bel ve sırt ağrılarını önlemek ya da hafifletmek için birkaç ipucu...

Hamilelik sırasında en çok belirtilen şikayetlerdendir bel ağrısı ve sırt ağrısı. Bu şikayetler genellikle doğumdan 2-3 ay sonra kaybolur. Gebelik sırasında fetusun giderek büyümesi ve ağırlaşması bel ağrısının başlıca nedenlerindendir. Diğer bir neden de gebelik sırasında vücuttaki bağlarda gevşemeye neden olan hormonların (relaxin) artmasıdır. Bu gevşemenin amacı bebeğin doğum kanalından rahat geçmesini sağlamaktır.

Peki, hamileliğin son döneminde yaşanan bu sırt ağrılarını önlemek veya hafifletmek için neler yapabilirsiniz?

Aşırı kilo almaktan kaçının

Aşırı kilo almak, sırt ağrılarını çoğaltacaktır. Doktorunuzun önerdiğinden fazla kilo almamaya özen göstermelisiniz. Çoğu kadın iki kişi için yemek yediğini düşünmeye meyillidir ama ikinci insanın oldukça küçük olduğunu nedense görmezden gelir.

Dizleriniz arasında bir yastıkla uyuyun


Aslında bu sırt ağrısı çeken herkese uygun bir öneridir. Eğer yan yatmayı seviyorsanız, sırt ağrılarını önlemek için dizlerinizin arasına yastık koyabilirsiniz. Sırtınıza yüklenen baskıyı azaltır ve uyumanız için daha rahat bir pozisyon sağlar.

Doğru ayakkabıları giyin

Giydiğiniz ayakkabıların, sırt ağrısına katkısı olabilir. Ayak tabanınızı destekleyen düz ayakkabılar tercih etmelisiniz. Hamilelik boyunca topuklulardan uzak durmak akıllıca bir seçim olacaktır.

Düzgün ve iyi bir duruş için çabalayın

Düzgün bir duruş, hamilelik sırt ağrılarına sahip olsanız da olmasanız da çok şey değiştirir. Çoğumuz doğru bir duruşa sahip değiliz. Omuzlarınız hafifçe arkaya doğru, çeneniz yukarıda ve dik bir sırtla durmalısınız. Aynaya bakarak çalışmanızda bir sakınca yok.

Egzersiz yapın

Egzersiz, hamilelik döneminde yaşanacak sırt ağrılarını hafifletmek ya da önlemek için oldukça etkili bir yöntemdir. Farklı şekillerde işe yarar. Birincisi, vücudunuza esneklik katar, özellikle de hamile yogası yaparsanız. Aynı zamanda rahatlamanıza sebep olur. Elbette herhangi bir egzersize başlamadan önce doktorunuza danışmalısınız.

Masaj yaptırın


Masaj sırt ağrılarınız için mükemmel bir çözüm olabilir. Hamile masajında uzmanlaşmış bir masöz bulun ve kendinizi ödüllendirin. Yakında çok yorulacak bir anne adayı olarak, bunu hak ediyorsunuz.

Doktorunuzla konuşun

Eğer önerilerimiz yardımcı olmadıysa, doktorunuzla konuşma zamanı olabilir. Doktorunuz size en uygun ağrı kesici yolları önermek için orada. Üstelik basit ve genel ağrılardan fazlası olup olmadığınızı öğrenmenizde fayda var, değil mi?

Kaynak: Kadinvekadin.net

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.