X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Düz ve sıkı bir karın için 5 yoga hareketi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Düz ve sıkı bir karın için 5 hareketi

  • Giriş Tarihi: 7.5.2015 13:17
Düz ve sıkı bir karın için 5 yoga hareketi
Düz ve sıkı bir karın için 5 yoga hareketi

Hem ruhunuza hem de bedeninize esneklik kazandıran , sıkı ve dik bir için kadınların tercihi. mevsiminin kapıda olduğu şu günlerde yoga hareketleriyle düz ve sıkı karın kaslarına sahip olmanız mümkün.

Birçok egzersiz deneyip, bir türlü istediğiniz sıkılığı elde edemiyorsanız bu kez yogayı deneyin. Yoga karın kaslarını çalıştırırken aynı zamanda duruşunuzu düzeltir ve vücudunuza esneklik kazandırır. Hem fiziksel hem de mental olarak yoga ile esneyebilirsiniz.

İşte yaza sıkı bir karınla girmenizi sağlayacak 5 yoga hareketi...

Tekne duruşu

Bu yoga hareketi karın kaslarını, kuadrisepsleri, sırt kaslarını ve kalçaları güçlendirir. Bu egzersizi istediğiniz gibi değiştirebilir, ayaklarınızı yere paralel, yerden biraz yüksek ya da yukarı doğru kalkık tam duruş olarak yapabilirsiniz.

Nasıl yapılıyor?

1. Öncelikle matın üstüne dizlerinizi kırarak, ayaklarınız yerde düz olacak şekilde oturun. Ayaklarınız yerden kalkacak şekilde hafif hafif arkanıza yaslanmaya başlayın.

2. Yavaşça ayaklarınızı uzatarak bacaklarınızı germeye başlayın. Vücudunuz "V" şeklini almalı ve kollarınız yere paralel ve düz bir şekilde olmalı.

3. Kuyruk sokumunuzla denge sağlayarak, çeniniz kalkık ve yüzünüz öne bakacak şekilde 5-10 kere nefes alıp verin. Sonra başlangıç pozisyonuna dönün, hareketi beş kez tekrarlayın.

Yarım tekne duruşu

Bütün vücudunuza dayanıklılık kazandıracak bu hareket alt karın kasları için çok iyi bir çalıştırıcı.

Nasıl yapılıyor?

1. Tekne pozisyonuyla başlayın.

2. Bacaklarınızı yavaş yavaş indirin. Kollarınız, bacaklarınız ve çeneniz yere paralel ve düz olacak biçime gelmeli. Omuzlarınızın mata değmemesine dikkat edin.

3. Kollarınızı dümdüz uzatın.

Plank duruşu

Plank duruşu vücudunuzu doğru şekilde kullanmayı öğretir. Ön ve yan karın kaslarını çalıştırır.

Nasıl yapılıyor?

1. Bu harekete dizlerinizin ve kollarınızın üzerinde durarak başlayın. Avuç içleriniz yere değecek şekilde kollarınızı omuz genişliğinde açık tutun. Bacaklarınızı tek tek, yavaşça arkaya doğru uzatmaya başlayın. Bacaklarınız omuz hizanızda açık, dümdüz uzannalı. Parmak uçlarınızda durun.

2. Ağırlığınızı kollarınıza verin. 5-10 kere nefes alın, tutun ve bırakın. Hareketi 10 kez tekrarlayın.

Önkol plank duruşu

Bir önceki plank duruşu gibi, önkol plank duruşu da ön ve yan karın kaslarını çalıştırır, farkı ise omuzlarınızı daha güçlendirir ve buradaki kasları açar.

Nasıl yapılıyor?

1. Yine dizler ve kollar üzerinde durarak başlayın. Ön kollarınızın üzerinde durun, kollarınız omuz genişliğinde açık olsun. Bacaklarınızı yavaş yavaş arkaya doğru açın, bacaklarınız gergin ve omuz genişliğinde açık olsun.

2. Omuzlarınızı yavaş yavaş dirseklerinize doğru indirin. Omuzlarınız, kalçanız ve topuklarınız düz ve aynı hizada olmalı. Parmak uçlarınıza doğru bakın.

Araba sileceği pozu

Alt karın ve yan vücut kaslarınızı hedef alan bu hareket, alt sırt kaslarınızı da güçlendirir.

Nasıl yapılıyor?

1. Ayaklarınız yan yana düz ve yukarıda olacak şekilde sırt üstü yere uzanın. Kollarınızı avuç içleriniz yere bakacak şekilde iki yana açın ve hareket sırasında kollarınızdan güç alın. Nefes alıp verirken bacaklarınızı sağa ve sola dizlerinizden kırarak yatırın.

2. Başlangıç pozisyonuna dönün, tekrarlayın.

Kaynak: Pudra.com

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.