X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yazın mutlaka çocuğunuzun 12 bardak su içmesini sağlayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yazın mutlaka çocuğunuzun 12 bardak su içmesini sağlayın

  • Giriş Tarihi: 17.6.2015 17:41
Yazın mutlaka çocuğunuzun 12 bardak su içmesini sağlayın
Yazın mutlaka çocuğunuzun 12 bardak su içmesini sağlayın

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Aliye Özenoğlu, sıcak yaz günlerinde çocukların yeterli sıvı ihtiyacının karşılanmasına dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Özenoğlu, yaz mevsimiyle artan sıcaklıkların birtakım sağlık sorunlarını da beraberinde getirdiğini anlattı. Ebeveynlerin çocuklarının sağlıklı ve dengeli beslenmesine her zamankinden daha fazla özen göstermesi gerektiğini dile getiren Özenoğlu, sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının yükseldiğine ve metabolizmanın bu yeni duruma uyum sağlamaya çalıştığına dikkati çekti.

Özenoğlu, sıcaklıkların etkisiyle artan terle, su ve mineral kaybının da sık görüldüğünü anlatarak, yaz aylarındaki hava sıcaklıklarından özellikle bebek ve çocukların daha çok etkilendiğini vurguladı. Sıcak havalarda besinlerin bozulma riskinin arttığını ve besin kaynaklı zehirlenmelerin daha sık görüldüğüne işaret eden Özenoğlu, yaz aylarında sıklıkla görülen sağlık problemlerinin azaltılmasında sağlıklı beslenme ve toplumun bilinçlendirilmesinin önemli olduğunu kaydetti.

"8 İLA 12 BARDAK SU TÜKETİLMELİ"

Özenoğlu, yaşamın her döneminde yeterli ve dengeli beslenmenin sağlığın korunması için esas olduğunu vurgulayarak, "Sıcak yaz günlerinde çocukların yeterli sıvı ihtiyacının karşılanmasına dikkat edilmelidir. Özellikle 5 yaşından büyük çocukların günde ortalama 8 ila 12 bardak su tüketmesi önemlidir. Sürekli hareket halinde olan çocuklarda terleme ile artan sıvı ve mineral kaybının giderilmesi açısından sıvı alımı gereklidir" ifadesini kullandı.

Yaz aylarında vücut direncini artırmak, vücudun yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanılması gerektiğini ifade eden Özenoğlu, günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmesinin sağlıklı yaşam için gerekli olduğunu anlattı.

"YAZ İSHALLERİNİN EN SIK GÖRÜLEN NEDENİ KİRLİ SULARDIR"

Özenoğlu, çocukların yaz aylarında enfeksiyonlara ve ishallere daha sık ve kolay yakalandıklarını belirterek, şunları kaydetti:


"Çocuklarda uzun süren ishaller, vücuttan aşırı su ve kilo kaybına, yetersiz beslenmeye ve daha ciddi sağlık problemlerine neden olabilir. Yaz ishallerinin en sık görülen nedeni kirli sulardır. Enerjisi yüksek hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları, dondurma gibi tatlılar tercih edilmelidir. Ayrıca besin zehirlenmeleri, halk sağlığını yakından ilgilendiren ve özellikle yaz aylarında artan hastalıklardan biridir. Çoğunlukla hafif seyirli ve kısa süreli hastalıklar olmalarına karşın, zehirlenmeye yol açan besinler ve kişiyle ilgili bazı faktörler hastalığın zaman zaman daha ağır seyretmesine hatta ölümcül olmasına yol açabilmektedir."

Özenoğlu, yaz aylarında dışarıda ve açıkta satılan yiyeceklerin tüketiminden kaçınılması gerektiğine vurgu yaparak, çabuk bozulan et, yumurta, süt, balık gibi besinlerin açıkta bekletilmemesi gerektiğini sözlerine ekledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.