X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Diyetinizi destekleyecek 7 öneri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

inizi destekleyecek 7 öneri

  • Giriş Tarihi: 28.8.2015 16:24
Diyetinizi destekleyecek 7 öneri
Diyetinizi destekleyecek 7 öneri

1 – Kendinizi Aç Bırakmayın

Kilo vermek için kalori kontrolü yapmak, daha doğrusu aşırı kalorili ve besleyici özelliği bulunmayan gıdalardan uzak durmak önemli. Ancak bu tip besinlerden uzak durmak aç kalmanız gerektiği anlamına gelmiyor.
Aç kalmanın kilo vermenize bir katkısı olmadığı gibi bir süre sonra inizi bozmanıza ve daha çok kalori almanıza yol açabilir. Örneğin sabah kahvaltısını atladınız diyelim, sindirim sistemi çalışmaya başlamadığı için vücudunuz uyku halini devam ettirir ve metabolizmanız bir türlü hızlanmaz ve dinlenir halde yaktığınız kalori miktarı azalır. Ayrıca açlık nedeniyle kan şekeriniz düşük olacağından yemek yiyene kadar kendinizi halsiz hissedersiniz (1).
Öğün atladıktan sonra masaya oturduğunuzda aç kalmanın ikinci olumsuz etkisi kendini gösterir ve inanılmaz bir iştahla yemek yemeye başlarsınız. Belki iki öğünde alacağınız kaloriyi tek öğünde alırsınız. Bununla birlikte aniden yükselen kan şekeri nedeniyle kendinizi bitkin hissedeceğiniz için farkında olmadan tatlı bir şeyler yemeye yönelebilirsiniz (2).
Kilo verebilmek için vücudumuzun, yani metabolizmamızın normal seyrinde çalışması gerekiyor. Sizi aç bırakacak diyetlerle boğuşmak yerine besleyici ve tok tutacak gıdalarla oluşturduğunuz öğünlerinizi aksatmadan yemeye özen gösterin. Öğünler arası çok acıkırsanız yine bir avuç badem, ceviz gibi veya yarım kase yoğurt gibi tok tutacak atıştırmalıklar yiyebilirsiniz.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.