X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çocuklara atıştırmalık önerisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çocuklara önerisi

  • Giriş Tarihi: 6.1.2016 15:52 Güncelleme Tarihi: 6.1.2016 16:16
Çocuklara atıştırmalık önerisi
Çocuklara atıştırmalık önerisi

Acıbadem Üniversitesi Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Baş: - "Anneler çocuklarına olarak meyve cipsleri yapabilirler. Meyveleri ince ince dilimleyip yağlı kağıt üzerinde fırında kurutabilirler. Kıtır kıvama gelene kadar kurutup cips yapabilirler" - "Anne ve babalar, kilolu çocuklarına ilişkin 'boy verince kilo kaybolur' gibi yanlış bir inanışa sahipler. Çocukluktaki fazla kilolar, ilerideki şişmanlığın göstergesi. Çocuklukta artan yağ hücresi azalmıyor"

Çocuklara meyve cipsi önerisi

Acıbadem Üniversitesi Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Baş, annelere "abur cubur" olarak nitelendirilen sağlıksız gıdalar yerine çocuklarına olarak meyve cipsleri yapmaları önerisinde bulundu.

Baş, yaptığı açıklamada, çocuklarda beslenmenin sağlıklı gelecek açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

Beslenmenin çocuk, genç ya da yaşlı demeden açlık duygusunu bastırmak veya sadece karın doyurmak olarak düşünülmemesi gerektiğini ifade eden Baş, kahvaltı, öğle ve akşam yemeklerinin sağlıklı olmasına özen gösterilmesini istedi.

''Çikolata, cips gibi ürünler kısıtlanmalı''

Her gıdadan uygun miktarlarda alınmasının önemine değinen Baş, özellikle çocukların beslenmesinde "abur cubur" olarak bilinen atıştırmalık çikolata, bisküvi, cips gibi ürünlerin tüketiminin kısıtlanması gerektiğine dikkati çekti.

''Meyveler dilimlenip fırında kurutulabilir''

Baş, şekerli ve tuzlu atıştırmalıklar yerine fındık, ceviz ve badem gibi ürünlerin tüketilmesini önererek, şöyle konuştu:

"Anneler çocuklarına atıştırmalık olarak meyve cipsleri yapabilirler. Meyveleri ince ince dilimleyip yağlı kağıt üzerinde fırında kurutabilirler. Kıtır kıvama gelene kadar kurutup cips yapabilirler. Meyveler içeriğiyle sağlıklı beslenmede önemli yer tutuyor. Böylece hem çocukların atıştırma isteğini bastırmış olurlar hem de sağlıksız beslenmenin önüne geçerler. Evde yağsız ve tuzsuz patates cipsi yapabilirler. Bu konuda anneler, çocuğunun sağlıklı gelişimi için biraz yaratıcı olabilirler. Kırmızı salçalık biber, içi doldurulup dilim dilim kesilebilir ve çok güzel ara öğün olur. Hem peynirden kalsiyum alınır hem de sebzenin yararından faydalanılabilir."



Anne ve babaların kilolu çocuklarına ilişkin "boy verince kilo kaybolur" gibi yanlış bir inanışa sahip olduğunu belirten Baş, "Çocukluktaki fazla kilolar, ilerideki şişmanlığın göstergesi. Çocuklukta artan yağ hücresi azalmıyor. Kamuoyunda çocuktaki kilo büyüdükçe boya verir deniliyor. Bu durum, çocuktaki yağ hücresini azaltmıyor. Kilo, boya verir çok yanlış düşünce. Fazla kilo alımına dikkat etmek gerekiyor" dedi.

Baş, elmanın, sağlıklı dişler için önemli olduğunu, ayran ve sütün çocuk için elzem gıdalar arasında yer aldığını vurguladı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.