X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Anne adaylarına yaz önerileri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

na yaz önerileri

  • Giriş Tarihi: 27.4.2016 14:36
Anne adaylarına yaz önerileri
Anne adaylarına yaz önerileri

Yaz mevsiminde sıcak ve nemli havalarda normalden daha zor olabileceğini söyleyen Koru Ankara Hastanesi Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Prof. Dr. Biri, gebelik süresince sıcağa karşı tolerans azaldığını ve sıcaklar arttıkça hamilelerin daha çok etkilenmeye başladığını ifade etti.

Gebeliğin ilk dönemlerinde halsizlik, yorgunluk, iştahsızlık, kokuya hassasiyet, bulantı ve kusma gibi şikayetlerin olduğunu belirten Prof. Dr. Biri, "Gebeliğin en rahat dönemi ikinci üç aylık dönemdir ve bu dönem şikayetler açısından çok daha rahat seyreder. Son üç ayı kapsayan dönemde ise bebeğin gelişimi ve kilo alımı ile hareket kabiliyeti azalır, nefes darlığı, uyku sorunları, çarpıntı gibi şikayetler olur" dedi.
Yaz mevsimi boyunca tüm gebelerin bol sıvı tüketmelerini öneren Prof. Dr. Biri, "Günde en az 3 litre su tüketmeye çalışın. Isı artışı İle vücuttan ter yoluyla sıvı kaybı daha fazla olur ve bu durumda genel metabolizma da olumsuz etkilenir. Az su içmek ayrıca idrar yolu enfeksiyonu, kabızlık gibi ek sorunlara da neden olabilir" diye konuştu.

DİREKT GÜNEŞ IŞINLARINA MARUZ KALMAYIN

Gebelerin direkt güneş ışığından ve çok sıcak ortamlardan uzak durması gerektiğini belirten Biri, sırasında oluşan hormonal değişiklikler ile cilt dokusunun güneş ışınlarına çok duyarlı hale geldiğini söyledi. Biri, "Güneş vücudumuzun D vitamini sentezlemesine yardımcı olduğu gibi psikolojik olarak da iyi hissetmemizi sağlar fakat saat 11 ile 15 arasında direkt güneş ışınlarına maruz kalmak da cilt dokusuna zarar verebilir" şeklinde konuştu.

Yaz boyunca dışarı çıkıldığında mutlaka minimum 40 faktör güneş koruyucu kremlerin kullanılmasını öneren Prof. Dr. Aydan Biri, "Uzun süre olmamak kaydı ile ya da havuz kenarında kalacak iseniz mutlaka güneşlik altında kalın ve direk güneş altında güneşlenmeyin" diye uyardı.
Yaz aylarında sıcaklıkların artması ile serinlemek ve egzersiz yapmak için en iyi çözümün yüzmek olduğunu vurgulayan Dr. Biri, "Böylece vücudunuzun tüm kaslarını çalıştırarak güzel bir egzersiz yaparken ruhen de rahatlar ve gevşersiniz. Yüzmek için ilk tercihimiz deniz olmakla birlikte temiz olduğundan emin olduğunuz havuzları kalabalık olmadığı günlerde kullanabilirsiniz. Mayo seçimi gebelere özel dar olmayan türde olmalıdır" şeklinde konuştu.

PAMUKLU VE AÇIK RENK KIYAFETLER TERCİH EDİN

Prof. Dr. Aydan Biri hamileleri kaplıca, hamam, sauna gibi aşırı sıcak ortamlarda bulunmamaları yönünde uyardı. Güneş ışığının çok güçlü olmadığı sabah ve akşamüstü saatlerinde yürüyüş yapılmasını tavsiye eden Prof. Dr. Aydan Biri, yürüyüşler sırasında mutlaka içecek su bulundurulmasını ve mümkün olduğu kadar gölge alanların kullanılmasını istedi. Hava sıcaklığının çok yüksek olacağı günlerde yürüyüşe çıkılmaması gerektiğini vurgulayan Biri, "Yürüyüşler için rahat, ince, terlemeyi önleyen, nemi emen pamuklu ve renk kıyafetler seçilmelidir" dedi.
Yaz sıcakları ile birlikte uykusuzluk, sıcak basması gibi şikayetlerin de gece yatmadan ılık duş alınarak çözülebileceğini ifade eden Biri, sıcak günlerde yemek saatleri ile ilgili uyarılarda da bulundu.

Yaz boyunca özellikle akşamları çok geç saatlerde ve aşırı yağlı baharatlı yiyecekler yenmemesini öneren Prof. Dr. Aydan Biri, salata, sebze yemekleri gibi hazmı kolay ve hafif yiyeceklerin tercih edilmesi gerektiğini söyledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.