X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER UĞUR ÖZTEKE: Konya, kargo üssü olmayı hedefledi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

UĞUR ÖZTEKE: Konya, kargo üssü olmayı hedefledi

  • Giriş Tarihi: 17.4.2013

Selçuklu'nun Başkenti ve dünya kenti olabilme adına özellikle her geçen gün manevi değerlerine biraz daha bilinçli sahip çıkabilmenin çabası içerisindeki Konya'nın, dünyaya açılan kapılarından biridir Konya Havalimanı. Bu hava limanının sivil taşımacılık adına en büyük sıkıntısı sivil-askeri kategoride bir havalimanı olması. 2000'de sivil hava trafiğine açılan havaalanına girişte vatandaşlar yıllarca Mehmetçiğin süngüsünde terminale giriş çıkış yapmış, dahası şehre ilk defa ayak basmak için gelen yerli ve yabancı ziyaretçiler uçağın kapısından dışarıya adım atar atmaz asker ile karşılaşmışlar. Havaalanı 141 bin metrekarelik alan üzerinde DHMİ ile THK ortak yönetiminde. 3. Ana Jet Üs Komutanlığı da yine bu bölgede bulunuyor ve askeri faaliyetlerine devam ediyor. Zaman içerisinde yapılan girişimlerle askeri bölge içerisinde havayolunu tercih edenler için sivil bir giriş ve terminal binası yapıldı. Bugün ihtiyaca cevap veremez hale gelen terminal binası artık beş kat daha büyük hale getirilecek. Her geçen gün büyüyen ve gelişen şehrin yanı sıra, insanların hava taşımacılığına olan ilgisinin de artması ile alan artık yükü çekemez bir duruma gelmişti. Şehri yönetenler modern, Konya'ya yakışan bir havalimanı için arayışlarını sürdürürken, Konya- Aksaray-Karaman üçgenindeki bölgeye uluslararası düzeyde ihtiyaca cevap verebilecek bir alan sürekli masa üstünde duruyor. Başta siyasiler olmak üzere yeni havaalanının Konya-Aksaray arasında mı yoksa Konya- Karaman arasında mı yapılması gerektiği üzerinde kafa yorarlarken, bu konudaki son ciddi gelişmeyi AK Parti Konya milletvekili Mustafa Kabakçı'dan öğrendik. Zaman içerisinde Aksaray ve Karaman illerine de yeni sivil havalimanlarının yapılması ile daha önceki görüşlerden büyük ölçüde vazgeçildiğini belirten vekil mevcut askeri bölgenin Karapınar ilçesindeki atış alanına taşınması ile bu alanın tamamen sivilleşmesinin düşünce olarak ağırlık kazandığını müjdeliyordu. Mustafa Bey, özellikle Konya'yı uluslararası bir kargo üssü yapmak için çalışmaları bulunduğunu söyledi ve Konya'nın konumu itibarı ile Asya, Avrupa, Ortadoğu, Balkanlar ve Orta Asya arasındaki kargo trafiğini taşıyabilecek yegâne il olduğunu belirtti. Bu bölgelerden gelen kargolar ile yeni yapılacak Konya Havaalanı'nda aktarma ve antrepo yapılabileceğine dikkat çeken Kabakçı, böylece Konya'nın dünyanın en büyük kargo merkezlerinden biri olacağının ısrarla altını çiziyordu. Konya Ovaları Sulama Projeleri (KOP), Mavi Tünel, Hızlı Tren, Sağlık ve Kongre Turizm Merkezi gibi projelerle Konya'nın 2023 yılına bölgenin en canlı ve merkezi bir ili olarak girmesinin artık hayal olmadığını bizde görmek böylece şehrin makûs talihinin de artık yenilmesinin zamanının geldiğine inanıyoruz. Özellikle yıllarca süngülerin gölgesinde uçağa binip inen Konyalı ABD'den Afrika'ya gerçekleştirdiği ihracatını Avrupai havalimanı ile dünyaya taşımaya hazırlanırken, "Bir başkent her zaman Başkenttir" sözünün de gerçekleşmesini dört gözle bekliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.