Dört çocuğu olan girişimci Bedri Diker, kendi çocuklarının yaşadığı sorunlardan yola çıkarak, okul servisi bekleme sorununa son verdi. 'Serviscell' ismiyle patentini aldığı projeyi tüm detaylarıyla hayata geçiren Diker, "Servis evin kapısına gelmeden önce cep telefonunuza haber veren Serviscell'le aynı zamanda öğrencilerin uydu üzerinden anlık olarak nerede olduklarını da görebilmek mümkün" dedi.
OTOMATİK ALGILIYOR
Kendi hayatındaki problemlerden yola çıkarak okul servisi çağrı ve bilgilendirme sistemini geliştiren Bedri Diker, hem öğrencilerin hem de velilerin kurtarıcısı oldu. Okul servisinin öğrencinin bulunduğu bölgeye girdiğini ve bekleme noktasına yaklaşmakta olduğunu anlayabilen bu sistemle veli arama ya da kısa mesaj yoluyla bilgilendiriliyor. Ayrıca veliler, okul servisini online olarak takip edebildiği gibi öğrencilerin okula gittiğini de yine kısa mesaj yoluyla öğrenebiliyor.
"BEKLEMEK YOK "
Sistemin faydalarını anlatan Polar Teknoloji AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Bedri Diker, "Serviscell, 2004 yılından bu yana bilişim sektöründe AR-GE faaliyetleri yürüten firmamızın en yeni projesidir. Kapsamlı özellikleri olan Serviscell ile servis aracının gecikmesinden kaynaklı beklemelerin önüne geçerken, velilerin belirledikleri mesafelerde sistemin otomatik olarak veliyi bilgilendirmesini sağladık. Böylelikle öğrencilerin olumsuz iklim şartlarında servis bekleme problemini ortadan kaldırdık" dedi.
'YOLA KONSANTRE OLMALILAR'
Sistem sayesinde öğrencilerden kaynaklı gecikmelerin yarattığı servisin okula geç gitme problemleri ve şoförlerin sürüş sırasında velilerle yapmak zorunda kaldıkları telefon görüşmeleri de son buluyor. Şoförün dikkatini sadece sürüşe vermesinin önemli bir nokta olduğunu vurgulayan Diker, "Servis şoförleri rahat ve güvenli biçimde öğrencileri okula ulaştırmakla yükümlüdür. Ancak şoförler, var olan sorunlar nedeniyle velilerle sürekli telefon görüşmesi yapmak zorunda kalıyor" dedi.
Anne babalara her detay aktarılıyor
Serviscell sayesinde servis aracı okula giriş yaptığında da tüm velilerin bilgilendirildiğini belirten Bedri Diker, "Anne ve babaların psikolojik olarak meraklarını gidermek ve rahat olmalarını sağlamak önemli bir nokta. Ayrıca bu sistem okul dönüşü çocukların ne zaman ve nerede karşılanması gerektiğini de hem okul çıkışında hem de belirlenen uzaklığa yaklaşıldığında velilere haber veriyor. Dolayısıyla servis gecikmelerinden ötürü okulla ya da servis şoförüyle irtibata geçmek zorunda kalınmıyor" dedi.
'Maliyeti günlük sadece 66 kuruş'
Sisteme uyulduğu takdirde okul servisleriyle ilgili tüm sorunların ortadan kalkacağını dile getiren Diker, "Hacettepe Teknokent ile birlikte geliştirdiğimiz projeyle ilgili velilerden çok olumlu tepkiler aldık. Sistemle ilgili memnuniyetlerini dile getirdiler. Türkiye'de bir ilk olan Serviscell, yüzde 100 Türk girişimidir. Ayrıca herkes tarafından kullanılabilmesi için velilere olan maliyeti günlük yalnızca 66 kuruştur" diye konuştu.