X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uğur ÖZTEKE: Konya'nın çevre yolu sorunu süratle giderilmeli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uğur ÖZTEKE: Konya'nın çevre yolu sorunu süratle giderilmeli

  • Giriş Tarihi: 4.9.2013

AK Parti Konya teşkilatının ve şehri yönetenlerin gündemlerinde masanın üzerindeki ilk dosya Konya'nın çevre yolunun kamulaştırmasının 2014 yılı içerisinde bitirilmesi daha sonra da bu yolun yatırım programına alınması olarak bekliyor.
Tabii bu iş böyle bizim yazdığımız kadar kolay ve basit görünmüyor.
Çünkü şu anda Konya haritası üzerinde ve trafik tabelalarına bakıldığı zaman çevre yolu olarak görülen yollar şehir merkezinin göbeğinde kalmış durumda.
Öyle ki özellikle Selçuk Üniversitesi kampus alanından başlayan trafik akışı bir anda dört koldan şehrin içine akıveriyor.
Bu güzergahta yaz kış yaşanan yoğunluk bir yana kazalar can ve mal kayıpları da sıkı TEDES uygulamasına rağmen önlenemiyor.
Çünkü hür gün on binlerce araç bu yolu kullanmak zorunda kalıyor. Tabii yolda sadece otomobiller değil, ağır taşıtlar, tırlar, kamyonlar ve tehlikeli maddeler taşıyan ağır yük araçları ve şehirlerarası yolcu otobüsleri de trafik akışını yavaşlatıyor.
Dahası zaman zaman trafik akışının durmasına neden oluyor.
Kısaca Konya için hayati bir önem taşıyan şehir dışı çevre yolunun, kamulaştırma kapsamında sadece yüzde 50'lik kısmının kamulaştırıldığı biliniyor.
Ancak yolun kalan yüzde 50 kamulaştırılması ise en iyimser tablo ile ancak 2014 yılında tamamlanabilecek. Kamulaştırmadan sonra yatırım programına alınması için ise yeni bir çalışma programına başlanacak. Yolun yatırım programına alınıp, hizmete sunulması ise, bugün itibari ile ufukta görünmüyor. Kamulaştırmada en büyük görev, malum Büyükşehir ve Selçuklu belediyesine düşüyor.
Tarım arazilerini kamulaştırma çalışmalarını ise Tarım Reformu Bölge Müdürlüğü yapıyor.
Çevre Yolu Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından 2020 Nazım İmar Planı'na 128 km olarak işlenmiş ve şehrin tüm planlaması da buna göre yapılmış durumda.
Ulaştırma Bakanlığı'nın talebi ile Karayolları bu yolu 118 kilometreye düşecek şekilde yeni bir güzergâh olarak belirlese de belediye planına uymadığı için kesin proje de yapılamadı. Yolun geçeceği alan toplamı 12 milyon 500 bin metre kare. Bunun yaklaşık 6 milyon 200 bin metre karesi yani toplam alanın yarısı, kamu arazisi veya belediyeler tarafından çözülmüş durumda. Çevre yolunun 2013 yılı birim fiyatları ile yaklaşık maliyeti 950 milyon TL.
Bu hayal gerçekleştiği takdirde Konya ilinin devlet yolu çıkışlarının tamamı birbirine bağlanmış olacak.
Bu çevre yolunun 48 bin 925 metresi Selçuklu ilçesi sınırları içinde.
Yol hikayesi, hikaye olmaktan çıkıp yol olduğu zaman, Konya'nın trafik yükü azalacak, ağır vasıtaların şehir merkezine girmesi önlenecek.
Bu uygulama ile yaklaşık 5 bin metrelik kısmın boşaltılması sağlanacak ve kamulaştırma işlemine gerek kalmayacak. Kısaca gün itibari ile Konya'yı yöneten büyüklerin ve yerel siyasetçilerin masasında en önemli ve zorlu dosya olarak bekleyen yol, kış mevsiminin yaklaşması ile daha çok konuşulacak gibi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.