Sivas'ta Garanti Bankası Çağrı Merkezi'nin yanı sıra bu yıl Turkcell Global Bilgi Alonet Sivas Çağrı Merkezi ve ALO 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik
İletişim Merkezi hizmete girdi. Yine İşhan TOKİ mevkisinde inşaa edilen 112 Acil Çağrı Merkezi ile gelecek yıl tamamlanması beklenen Garanti Bankası Çağrı Merkezi ek binasıyla Sivas'ta çağrı merkezi sektörünün büyümeyi sürdürmesi bekleniyor.
Sivas Valisi Zübeyir Kemelek, AA muhabirine yaptığı açıklamada, çağrı merkezlerinin sayısının artmasının hizmet sektörünün Sivas'a yansıması olarak değerlendirilebileceğini söyledi.
Sivas'ta okumuş, öğrenim görmüş işsiz genç nüfusun fazla olduğunu ifade eden Kemelek, profesyonel çağrı merkezlerinin kurulmasının işsizliğin azalması açısından önemli olduğunu vurguladı.
Kemelek, Sivas'ta kurulan çağrı merkezlerinden birinin birçok şirkete ve kuruma hizmet verdiğini, diğerlerinin ise sadece kendi müşterilerine hizmet sunduğunu aktardı.
Ekonomiye olumlu yansıyor
Çağrı merkezi yatırımlarının sürdüğünü ve İl Özel İdaresi tarafından İşhan TOKİ mevkisine inşa edilen 112 Acil Çağrı Merkezi'nin kaba inşaatının
tamamlandığını dile getiren Vali Zübeyir Kemelek, şöyle konuştu:
"Önümüzdeki sene inşallah açılacak. O da kamu için kurulacak. Bugün itibariyle Sivas'ta bin 200 kişi bu sektörde çalışıyor. Bunlar yetiştiriliyor.
Mesela sosyal güvenlik hizmetlerine yönelik çalışıyorsa sosyal güvenlik mevzuatını da çok iyi şekilde öğreniyorlar. Bu merkezlerin ekonomiye olumlu yansıması da oluyor. Bin 200 kişinin diğer çarpanlarıyla 3-4 bin kişilik bir istihdama katkıda bulunduğuna inanıyorum."
Vali Kemelek, çağrı merkezlerinde çalışan sayısının 2 binlere doğru çıkabileceğini belirterek, şirketlerin aralarında anlaştığını ve kazanca bağlı
olarak çalışan sayısının arttığını sözlerine ekledi.