X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kalbiniz İçin Günde Yarım Saati Kendinize Ayırın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kalbiniz İçin Günde Yarım Saati Kendinize Ayırın

  • Giriş Tarihi: 15.4.2015 10:38 Güncelleme Tarihi: 15.4.2015 11:31
MEMORİAL KAYSERİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ BÖLÜMÜ’NDEN UZ. DR. YAKUP ÇETİNKAYA, "DÜNYADA VE ÜLKEMİZDE YAŞAMI TEHDİT EDEN EN ÖNEMLİ HASTALIKLARIN BAŞINDA KALP KRİZLERİ VE KALP DAMAR HASTALIKLARI GELMEKTEDİR. KALP VE DAMAR HASTALIKLARI İLE MÜCADELEDE TOPLU
Kalbiniz İçin Günde Yarım Saati Kendinize Ayırın

Memorial Hastanesi Kardiyoloji Bölümü’nden Uz. Dr. Yakup Çetinkaya, "Dünyada ve ülkemizde yaşamı tehdit eden en önemli hastalıkların başında kalp krizleri ve kalp damar hastalıkları gelmektedir. Kalp ve damar hastalıkları ile mücadelede toplum bilinci oluşturmak ve özellikle kalp hastalığı riski bulunan kişileri bundan korunmaya yönelik motive etmek önemli bir sosyal sorumluluktur" dedi.
Memorial Kayseri Hastanesi Kardiyoloji Bölümü’nden Uz. Dr. Yakup Çetinkaya, 12-19 Nisan Kalp Sağlığı Haftası’nda kalp sağlığını korumaya yönelik şu önerilerde bulundu:
"Kalp hastalarında görülen en sık şikâyetler arasında; sıkıştırıcı özellikte göğüs ağrısı, eforla gelen nefes darlığı, öncesine göre daha çabuk yorulma, ani veya sürekli çarpıntı, öksürük, el ve ayaklarda morarma, baş ve ense ağrıları, baş dönmesi, bayılma, ayaklarda halsizlik, eklem ağrıları bulunmaktadır. Bu şikayetleri olanların en kısa zamanda bir kardiyoloji uzmanına başvurup gerekli kontrolleri yaptırması önemlidir.
Sigara ve yağlı besinlerden uzak durun
Sigara, kalp krizine yol açan en önemli bir faktörlerden biridir. Özellikle erken yaşta sigaraya başlamak ve uzun süre sigara kullanmak, kalp ve dolaşım sistemi hastalıklarına neden olabilmektedir. Sigara içmiş ve bırakmış kişilerde, kalp krizi ihtimali yıllar geçtikçe azalmaktadır. Aşırı yağlı ve hayvansal gıdalar da kalp hastalıklarına sebep olabilmektedir. Sağlıklı ve yeterli beslenmeye dikkat edilmeli ve aşırı yağlı besinlerin tüketiminden uzak durulmalıdır. Vitamin ve mineral açısından zengin, düşük kalorili gıdalar tüketilmelidir. Lifli gıda tüketimi artırılmalı, haftada en az iki gün balık yenilmelidir.
Günde 30 dakika yürüyün
Obezite yani aşırı kilo çağın en büyük sorunlarından biridir. Beslenme tarzı ve alışkanlıkları zamanla değişmekte, fiziksel aktivitenin minimum seviyede olması ve hareketsiz yaşamın etkisiyle obez birey sayısı gittikçe artmaktadır. Hareketsiz yaşam tarzı, kalp hastalıklarına zemin hazırladığından, fiziksel aktivite yapmayı alışkanlık haline getirmek, kalp sağlığı için önemlidir. Günde en az 30 dakika yürümek bile yaşam kalitesini artırır ve yaşam süresini uzatır. Egzersiz, yaşamın bir parçası haline getirilmelidir.
Stresi kontrol altına alın
Yüksek tansiyon ve şeker hastalığı da kalp hastalıklarının önemli bir nedenleridir. Yüksek tansiyon ve şeker hastalarının mutlaka doktor kontrolünde düzenli takiplerini yaptırması yaşamsal önem taşımaktadır. Stresin de kalp hastalıkları ve kalp krizlerine zemin hazırladığı bilinen bir gerçektir. Stresli yaşamdan uzak durmanın, kalp sağlığı için önemli bir faktör olduğu unutulmamalıdır."