Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Animasyon, çizgi film ve dijital oyun akademisi açıldı

Giriş Tarihi: 30.11.2015 12:13
Animasyon, çizgi film ve dijital oyun akademisi açıldı

GBSA kurucusu Dağdemir, "Görsel iletişim materyallerinin üretilmesi, karşı tarafın nasıl anladığı ve nasıl yorumlandığı üzerine çalışmalar yapıyoruz" dedi.

(GBSA), animasyon, çizgi film ve dijital oyun eğitimlerine başladı.

Ataşehir'de başlattıkları faaliyetlere ilişkin açıklama yapan akademinin kurucusu Erdem Dağdemir, akademide, bilim ve sanat bağlamında "anlama", "öğrenme" ve "yorumlama" üzerine eğitim vermek istediklerini kaydetti.

Dağdemir, dünyanın dijitale doğru gittiğini belirterek, "Oyun oynadığımızda ve bir çizgi film izlediğimizde duygu durumlarına geçiyoruz. Burada karşı tarafta oyunu oynayan veya çizgi filmi izleyen kişilerin duygu durumlarının incelemelerini yapıyoruz. Göz hareketlerini izliyoruz mesela. Bunda birazcık da nörobilimden yararlanıyoruz" ifadelerini kullandı.

Görsel iletişim alanında üretme, anlama ve yorumlama biçimleri üzerine çalıştıklarının altını çizen Dağdemir, "Görsel iletişim materyallerinin üretilmesi, karşı tarafın nasıl anladığı ve nasıl yorumlandığı üzerine çalışmalar yapıyoruz. Bununla alakalı bir sanat ekibi oluşturuluyor" dedi.

"Türkiye'de, 250 milyon liralık bir oyun sektörü var"

Türkiye'de oyun sektörünün çok fazla gelişmediğine vurgu yapan Dağdemir, "Türkiye'de şu anda, 250 milyon liralık bir oyun sektörü var. Çok da bilinmemesine rağmen, ağırlıklı olarak aplikasyon üzerinde piyasa var." diye konuştu.

Eğitimlerin ikinci basamağının çizgi film üzerine olduğunu dile getiren Dağdemir, Türkiye'de çok fazla çizgi sinema üzerine çalışma yapılmadığına da dikkati çekti.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Animasyon, çizgi film ve dijital oyun akademisi açıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz