Çin'in yeni milyarderlerinin tüketim kültüründe doğan kızları, harcamalarıyla adlarından söz ettiriyor. Lüksten vazgeçmeyen Asyalı genç kızlar, ellerinde şampanya kadehleriyle lüks mekânlarda boy gösteriyor; alışverişe lüks otomobillerle çıkıyor. Çin'in yeni burjuvazisi için rol modelliğini ise Kim Kardaşyan ve Beverly Hills zenginleri yapıyor. İşte bu noktadan yola çıkan yapım şirketi HBIC TV, itenette bir reality şov çekmeye karar verdi. Kanada'nın Vancouver şehrinde çekilen "Ultra Rich Asian Girls" (Ultra Zengin Asyalı Kızlar) adındaki web dizisinde Florence Zhao, Chelsea Jiang, Coco Wang ve Joy Li adındaki dört Çinli kız, çılgın bir alışveriş maratonuna çıkıyor. Diziler için çekilen bölümlerde Çince ve İngilizce konuşan alışveriş tutkunları, lüks markalara erişirken yaşadıkları maceralar seyrediliyor. Yayıncılık konusunda 17 yıllık bir deneyime sahip olan yapımcı Kevin Li, bu projeyi yapma fikrinin Çin'in Mainland bölgesinden Vancouver'a gelen varlıklı göçmenler sayesinde çıktığını söylüyor. Li göçmenleri gözlemlediği sırada "Ferrarileri ve Lamborghinileri kullanan 22 yaşındaki kişiler kim? Belki bundan iyi bir TV şovu çıkabilir" dediğini aktarıyor. Kanada ile Çin kültürü ve tarihi üzerine yıllarını harcadığını söyleyen Li, bu programdaki başarıyı bu zamana kadar hiçbir işinden elde etmediğini de vurguluyor. Li "Çok iyi zaman geçiren birkaç Çinli kız hakkında iki dakikalık bir video çektim ve 24 saat içinde 60 bin kez izlendi" diyerek dizinin başarısını gözler önüne seriyor. Dizi sayesinde insanların eğitimsel içerikli web kanallarından çok HBIC TV'yi izlemeyi tercih ettiklerini söyleyen Li, bu formattaki diziler içine eğitimsel içeriklerin de sıkıştırılabileceğini belirtiyor. DIŞ HABERLER