X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İstanbullu reklamcılar Anadolu'yu keşfe çıktı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İstanbullu reklamcılar Anadolu'yu keşfe çıktı

  • Giriş Tarihi: 13.2.2013

Reklam sektörü, gözünü İstanbul dışına çevirdi; Anadolu motifleri taşıyan ve taşradan gerçek hikayeleri anlatan reklamlar trend oldu. İşte, İstanbul merkezli reklam piyasasının Anadolu çıkarması...

Genellikle dini bayramlar öncesinde reklam kampanyalarında kullanılan Anadolu öğeleri, son günlerde ünlü markaların reklamlarında sıkça karşımıza çıkmaya başladı. Yerli ve yabancı ünlüler ile komedyenlere sıkça yer veren reklam dünyası, artık Anadolulu insan yüzlerini tercih ediyor. Peki, son dönemde markaların Anadolu konseptine odaklanmasının nedeni ne?

URFA'DA OXFORD MU VAR?

Bu konuyla ilgili konuşan Alametifarika Reklam Ajansı Marka Direktörü Gökhan Akbay, "Eskiden kırmızı ışıkta durduğunuzda yanınızdaki cipi kullanan kadının başı örtülü müydü? Hiç sanmıyorum. Reklamcıların Anadolu'ya yönelmesinin en temel sebebi, artık paranın bu insanların eline geçmeye başlaması" diyor. Turkcell'in 'Harranlı Emine ile Harvardlı Emily' reklamında imzası bulunan Akbay; bu reklam için İbrahim Tatlıses'in "Urfa'da Oxford vardı da biz mi gitmedik?" sözünden hareket ettiklerini ifade ediyor.

PLAZADAKİLER DE AYNI
'Anadolulu tüketiciye yönelik reklam' tanımını doğru bulmadığını belirten Akbay, şunları söylüyor: "İstanbul'un yarısı Anadolu insanından oluşuyor. Hepimizin içinde bu var. Milyon dolarlık reklam bütçesine yön veren plaza insanları da Anadolu insanıyla benzer özellikler taşıyor." (Marketing Türkiye)

HİKAYE NEREDEYSE ORAYA GİDERİZ
Vakıfbank da, Anadolu'da geçen gerçek bir hikayeyi reklamlarına taşıyor. Marka, reklamda; kızları için ineklerini satıp okul yaptıran Muşlu Şamil Şener'in öyküsünü anlatıyor. Alaaddin Adworks Reklam Ajansı'ndan Murat Doğu; hazırladıkları reklamla ilgili şunları söylüyor: "Tüketicileri, Marmara veya Anadolu'daki tüketiciler olarak ayırmıyoruz. Anadolu, onlarca rengi bir arada barındırdığı için yıllardır reklamlarda kullanılan bir motif. Hikaye neredeyse, biz oraya gidiyoruz."

ÇEKİM YAPMAK ARTIK DAHA KOLAY VE UCUZ
Happy People Project Reklam Ajansı'nın Ziraat Bankası için hazırladığı reklamlar, Anadolu'yu karış karış dolaşıyor. 'Ziraat Bankası Yıllık Raporu'nu ayrı ayrı illere giderek farklı yüzlerle ekrana getiren ajans; İzmir, Erzurum, Rize ve Nevşehir'den Ziraat Bankası çalışanlarının ifadeleriyle, müşterilerinin hayatlarında yaptıkları değişiklikleri ekrana getiriyor.

İTİBAR YÜKSELTİYOR
Happy Project Kurucu Ortağı Emel Göker; son dönemde reklam ajanslarının Anadolu'ya yönelmesinin sebebinin, Anadolu'da prodüksiyon yapmanın eskisine kıyasla daha kolay ve düşük maliyetli olması olduğunu söylüyor. İstanbul'dan Anadolu'ya bakışın değiştiğini de vurgulayan Göker; "Pazarlama, reklam, medya, dizi gibi toplumun nabzını tutan sektörler İstanbul'da. Bu sektörlerde çalışanlar ise Türkiye'nin farklı yerlerinden İstanbul'a gelmiş olsalar bile 'İstanbul'dan görünen Anadolu' merceğinden bakıyorlar" diyor. Eskiden reklamlarda muhtaç veya romantik bir Anadolu gösterildiğini belirten Göker, şunları söylüyor: "Bir marka ulusal dağıtım gücüne sahipse, Türkiye'de yaşayan her insanın hayatının içinde olduğunu vurgulamak istiyor. Bazıları da ihtiyaç içindeki Anadolu'ya destek verdiğini, oradaki insanları da mutlu ettiklerini anlatarak itibar yükseltmek için kamerayı Anadolu'ya çeviriyor." Göker, bugüne kadar Anadolu temalı reklamlardan en beğendiklerinin; Turkcell Diyarbakır Çağrı Merkezi ve Vodafone İş Ortağım lansman filmleri olduğunu ifade ediyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.