İşimin yeniden zevke dönüştüğü bir bayram oldu bu... Bir kere, bayramı İstanbul'da geçirmenin inanılmaz hafifliğini yaşadım.
Bir günde üç alışveriş merkezine gidip; yorulmadan, park yeri ararken hayatın anlamını bulacakmışım gibi zorlanmadan, insan trafiği olmadan, şarkılar mırıldanarak gezdim.
Size, bayramda işimle ilgili ediğindiğim kazançlardan bahsedeceğim bu hafta.
Her şey, günlük stresin getirdiği bitkinlik hissini üstümden atmamla başladı.
Önce bol bol kitap, dergi okuma, blog'ları takip etme fırsatı buldum. İlgimi çeken yazılardan birini sizinle paylaşmak istiyorum:
Geçtiğimiz günlerde Çin'de Golden Week bayramı varmış. Londra'daki araştırmacılar da; Çinliler'in bu dönemdeki alışveriş alışkanlıklarını gözlemlemiş.
RUSLAR VE ARAPLAR'I GEÇTİLER
Verilere göre; Çinli turistler, Londra ekonomisini epey canlandırmış. Çinliler; tüketim çılgını olarak bilinen Ruslar'ı ve Araplar'ı alışveriş konusunda kat be kat geçmiş!
Ben de Procter&Gamble markasıyla gittiğim Çin gezisinde, kendi gözlerimle buna şahit olmuştum. Çinliler çok enteresan bir millet; hem yüzlerce yıllık geleneklerini koruyabiliyor, hem de yenilikleri özümsüyorlar.
Yapılan araştırmaya göre; Çinliler'in alışveriş ve seyahat alışkanlıklarından bazıları şöyle:
Parası olsun, olmasın; hepsi outlet alışverişi seviyor.
Kalacakları yere çok para harcamıyor ve butik otellerde kalmayı tercih ediyorlar.
Paralarını gösteriş için savurmuyorlar.
Sanat galerilerine ve müzelere gitmeyi çok seviyorlar.
Bir seyahate gitmeden önce, o ülkenin gelenekleri üzerine ders bile alıyorlar. Mesela; Londra'ya gitmeden önce çay içme dersleri alıyorlarmış.
Londra'da Harrods'tan sonra alışveriş yapmaktan en çok zevk aldığım mağaza olan Selfridges, Çinliler'in Golden Week bayramı için büyük hazırlıklar yapmış. Üç yıldır Avrupa'nın en iyi mağazası seçilen Selfridges'te; 10 sterlinlik ürünü de, 10 bin sterlinlik ürünü de alsan, aynı hizmeti görürsün.
Bu mağazanın tarihini öğrenince, neden bu kadar başarılı olduklarını da anlıyor insan.
İngiltere'nin klasik markalarının tutkunu olan Çinliler, bu mağazanın yüzünü epey güldürmüş. Mağazanın içine Çinliler'e özel bir dekorasyon yapılırken, alışveriş torbalarının sarı oluşu da 'Golden Week' konseptini desteklemiş. Ayrıca çalışanlar, tıpkı Çinliler gibi kredi kartlarını iki elle alarak onların geleneksel alışkanlıklarını da gözden kaçırmamış.
ZORLU'YU ÜÇ GÜNDE BİTİREMEDİM
Bu bayram üç kere Zorlu Alışveriş Merkezi'ne gittim. Zorlu'yu gezmeyi, üç günde bitiremedim. Zorlu'da çok şık, çok güzel, harikulade mağazalar var. Ama açık alanlarda esen rüzgar nedir öyle? Kanyon'da yapılan büyük hataya tekrar düşülmesi beni çıldırttı. Güzel havalarda bile üşüten bu rüzgar, kışın dondurur! Hemen çaresine bakılmasını rica ediyorum. Zorlu o kadar büyük ki; patenle gezmek iyi olur! Bir danışman rehberliğinde alışveriş yapmanızı ve aldıklarınızı taşıtacağınız birilerini bulmanızı da tavsiye ederim! AVM'nin metro çıkışı, sanki havaalanında, en ama en uzaktaki kapıya gidermiş gibi... Mağazalar çok düzgün; H&M bile derli toplu. COS, uygun fiyatlı. Bunların yanı sıra; istediğin, özlediğin, bildiğin, bilmediğin birçok marka var. Kuşkusuz Beymen, en ihtişamlısı. Büyüklüğü Beyoğlu kadar; git git bitmiyor. Zorlu, öncelikle turistik bir alışveriş merkezi olmuş. Gerek mağaza metrekareleri, gerek marka gamı, gerekse fiyatlandırma olarak... Amerika'yı bir daha keşfetmeyelim ve İngiltere gibi alışverişte Çinliler'e de yönelelim...
TülOUT
İçine resim konan vintage görünümlü kolyeler OUT bacım; benden söylemesi.
Rus bebeği gibi giyinmek OUT, sevenlere karışmam tabii...
TülİN
Çöp torbası görünümlü kıyafetler IN. Nasıl bilemiyorum ama öyle...
Deri etek diyorum, başka bir şey demiyorum. Hâlâ almadıysanız, hemen bugün alın.