Moda dünyasındaki haberleri takip etmek artık bizim için bile ayrı bir marifet gerektiriyor. Her gün yeni bir marka raflardaki yerini alırken, birbirinden zıt markaların ya da isimlerin yaptığı işbirlikleri ise bizi şaşırtmaya devam ediyor. Bu; bazen ünlü bir ismin farklı tarzdaki bir marka için hazırladığı koleksiyon, bazen ise iki markanın birbirine destek vermesi olarak karşımıza çıkıyor. Bu işbirliklerinin birçoğu, bilindik moda kalıplarının dışına çıkmamızı sağlıyor. Son dönemin en çok dikkat çeken ve ses getiren çalışmalarının altında ünlü isimlere rastlıyoruz. Özellikle de Kate Moss ve Cara Delevingne; son dönemin en çarpıcı işbirliklerine imza atan iki isim oldu. Bu sezon bahsedebileceğimiz çalışmalar, sadece Moss ve Delevingne'inkiler değil elbette. İşte 2014 ilkbahar/yaz sezonuna damgasını vuranlar:
YAZIN EN HAVALISI
Son birkaç sezondur zımbalı sandaletleriyle yaz aylarının vazgeçilmezleri arasında yer alan Valentino; şimdi bu markayla özdeşleşen zımba detaylarını Havaianas terliklerle bir araya getiriyor. Böylece ortaya yazın en cool terlikleri çıkıyor.
Her ne kadar Raf Simons artık Christian Dior'un kreatif direktörü olarak görev yapsa da, modadaki gelişmelerden uzak kalmayarak kendi adıyla ses getiren bir işbirliğine imza atıyor. Ünlü tasarımcı, Adidas için sekiz unisex ayakkabının yer aldığı bir koleksiyon hazırladı. Riccardo Tisci ise benzer bir işbirliğine Nike ile imza attı.
Kate Moss ile Topshop birlikteliği, yıllar önce ilk kez açıklandığında markanın Londra'daki mağazasının önünde uzun kuyruklar oluşmuştu. Ancak daha sonra bu işbirliğine kısa bir ara verilmişti. Şimdi ise bu ünlü ikili yeniden bir arada. Moss'un Topshop için hazırladığı tasarımları, geçtiğimiz günlerde Nişantaşı'ndaki mağazada görme şansım oldu; tükenmeden siz de göz atın.
Genç model Cara Delevingne de Kate Moss'un izinden giderek kendi adını taşıyan bir koleksiyon hazırladı. Hangi markaya mı? Şaşıracaksınız ama Mulberry'ye... Uzun bir süredir markanın kampanyalarında yer alan genç model, şimdi de çanta tasarım işine el attı.
İnternetten alışveriş yapanların vazgeçilmez adresi; hiç şüphesiz Asos.com. İlk çıktığı zamanlar daha ulaşılabilir markalara yer veren sitede, şimdi alternatifler çoğaldı. Üstelik ünlü tasarımcılarla özel koleksiyonlar da hazırlıyorlar. Sitenin son gözdesi ise Vivienne Westwood. Üstelik bu koleksiyonun faydalı bir yanı da var; Westwood tasarladığı çantalarla Nairobi'deki kadınlara iş imkanları sunuyor.
Bu sezon bir internet sitesi için koleksiyon hazırlayan tek tasarımcı Vivienne Westwood değil. Peter Pilotto da Target için 34 parçalık özel bir koleksiyona imza attı. Tasarımcının ikonik desenleri, bu işbirliği sayesinde artık daha ulaşılabilir olacak. NOT: Umarım bu koleksiyonların tümü Türkiye'de satışa sunulur. Aksi halde, bu sezon yurt dışına gidenlere vereceğim siparişler epey uzun olacak gibi görünüyor.
TülIN
Ombre saç; yani saçın yarısının farklı, diğer yarısının farklı renkte olması acayip IN.
TülOUT
Şahmaran yüzükler ve bileklikler OUT oldu. Çok yazık; bazılarına çok yakışıyordu.