Moda dünyasının en görkemli şovlarından biri olan Paris Haute-Couture Moda Haftası'na katılan ilk Türk markası olan Dice-Kayek, perşembe günü koleksiyonunu sergiledi. Ayşe-Ece Ege kardeşler, haute-couture moda haftasına onur konuğu olarak davet edilen üç tasarımcı arasındaydı. Moda haftasının son defilesini, yani kapanış defilesini yapan markanın koleksiyonunu, Palais de Tokyo'da yaklaşık 200 kişi izledi. Davetliler arasında Josephine de la Baume, Miroslava Duma, Maria Buccellati, Evelina Khromchenko , Lady Mary Charteris- Robertson Furze gibi dünya jet-setinden isimler de yer aldı. Nowfashion isimli internet sitesi aracılığıyla defileyi dünyanın dört bir yanından onbinlerce kişi takip etti.
ELLERİ PARÇALANDI
Ayşe-Ece Ege, toplam 15 parçalık koleksiyon için hayali, düşsel bir kış bahçesinden ilham almış. Defilede modaseverler kış bahçesindeki 15 çiçek kızı izledi. Defile sonrası görüştüğümüz Ayşe-Ece Ege şöyle konuştu: "Defile yapmak her zaman zor ve meşakatlidir. Ancak iş haute-couture olunca her şey biraz daha zorlaştı. Her bir giysinin tamamlanması aylar sürdü. Atölyede dikişle ilgilenen çalışanların resmen elleri parçalandı. Son dakikaya kadar özellikle mankenlerle ilgili sorunlar yaşandı. Bir mankenimiz son gün defileye katılamadı, yeni manken bulmamız gerekti." Marka, kurallar gereğince Ocak ayında gercekleşecek haute-couture moda haftasına da katılacak ve 2015 ilkbahar-yaz koleksiyonunu sergileyecek.
Mercan tasarımlar çok değer kazanacak
Yüz
yıllardır şans taşı olarak bilinen mercan, mücevher dünyasının da vazgeçilmez bir parçası. Ancak mercanların yok olma tehlikesiyle karşı karşıya oluşu mücevher dünyasını da etkiledi. Diamond by Naci Şenocaklı'nın kurucusu Naci Şenocaklı, mercan taşlarının fiyatlarının her geçen gün arttığını ve bu taşların kullanıldığı tasarımların ilerleyen yıllarda çok fazla değer kazanacağını söylüyor. B Point markasının kurucusu Birgün Dereli de, "Kaliteli mercan taşlarına ulaşmak zor. Bu yüzden de mücevher sektöründe mercanların fiyatları yüksek" diyor.
500 gramdan ağır ürün yok!
Spor giyimde en çok tercih edilen markalardan biri olan The North Face'in kısa süre önce piyasaya çıkardığı Better Than Naked isimli ürün gamı, hafiflik konsepti üzerine yoğunlaşıyor. Teknolojik çalışmalarla üretilen ve dünyaca ünlü sporcular tarafından test edilen ürünlerin ağırlığı 500 gramı geçmiyor. Böylece sporcu ayağında neredeyse hiçbir şey yokmuş hissiyle hareket edebiliyor.
Oteller artık parfüm kokulu
MODA dünyasının otellerle ne kadar sıkı fıkı olduğunu bilmeyen herhalde yoktur… Bu işbirlikleri kapsamında lüks parfümler ve yan ürünleri otel müşterilerinin beğenisine sunuluyor. Bunun son örneği, kısa süre önce kapılarını açan Nirvana Lagoon Villas Suites&SPA … Bvlgari ile özel bir anlaşma yapan otelin her noktasında markanın beyaz çaylı ürünleri kullanılıyor.