X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Günde 5 dakikayı dişlerinize ayırın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Günde 5 dakikayı dişlerinize ayırın

  • Giriş Tarihi: 22.11.2014
Günde 5 dakikayı dişlerinize ayırın
Günde 5 dakikayı dişlerinize ayırın

Sağlıklı bir gülümsemeye sahip olmak her yaşta önemli. Günde sadece beş dakikanızı ayırarak daha sağlıklı bir ağza ve dişlere sahip olabilirsiniz. İşte ağız bakımının temelini oluşturan 10 altın öneri...

Ağız ve diş sağlığı konusunda bilinçlenmek için hiçbir yaşta geç kalmış sayılmazsınız. Ortodondist Diş Hekimi Kıvanç Cebesoy, ağız sağlığınızı korumak ve iyileştirmek için 10 önemli öneriyi sıraladı:
1
Günde sadece 5 dakikanızı ağız bakımına ayırın. Komple ağız bakımınızı üç adımda tamamlayın. Sadece fırçalamak ve diş ipi kullanmak komple ağız bakımı için yetmez, beraberinde bakteri plağına karşı etkili bir sıvı ağız bakım ürünü ile ağzınızı çalkalayın.
2
Ağzınızdaki bakterilerden 24 saat boyunca korunmaya dikkat edin. Bakterilere karşı etkisi klinik çalışmalarla kanıtlanmış olan ağız bakım ürününü, günde iki kez 30 saniye kullanmak bakteri plağı oluşumuna ve diş eti problemlerine karşı 24 saat koruma sağlar.
3
Gece yatmadan önce ağız bakımınızı yapın. Ağızda kalan bakteriler, gece boyunca hızla üremeye devam eder. Bu nedenle yatmadan önce sağlıklı ağız bakımı için önerilen üç adımı uygulayın.
4
Dişleriniz kanıyorsa, fırçalamaya ara vermeyin. Bu, diş eti hastalığının ilk aşaması olabilir ve doğru ağız bakımı ile diş eti hastalığını önleyebilirsiniz. Diş etleriniz iki haftadan uzun süredir kanıyorsa, mutlaka bir diş hekimine görünün.
5
Her altı ayda bir diş hekiminize kontrole gidin. Düzenli kontrolle, çürüklerin önüne geçebilirsiniz.
6
Sık sıvı alımı ve bol su tüketimi ağzınızı nemli tutar. Özellikle sigara içenlerin, sigaranın tükürük akışını azaltması ve ağız kuruluğuna sebep olması nedeniyle kötü ağız kokusuna sebebiyet vermemesi için bol sıvı alması gerekir.
7
Dişlere faydalı olan yiyecekleri tüketin. Elma, armut, kereviz, havuç, karnabahar ve çilek gibi meyvesebzeler; içeriklerindeki doğal liflerin tükürükle birleşmesi sonucunda diş temizliğine yardımcı olur.
8
Asitli ve şekerli gıdalar dişlerin çürüme sürecini başlatır. Bu gıdaları tükettikten sonra etkin bir ağız temizliği sağlayın.
9
DİŞLERi fırçalamayı bilmek kadar, fırça seçimi de çok önemli. Diş hekimlerinin çoğu; düz, küçük başlı ve yumuşak diş fırçalarının, plakları temizlemede en iyi seçim olduğunu belirtiyor. Belli aralıklarla diş fırçanızı değiştirmelisiniz.
10
Unutmayın; sadece diş fırçalamak ve diş ipi kullanmak, komple ağız bakımı için yeterli değildir. Ne kadar iyi fırçalarsanız fırçalayın, diş fırçası ve diş ipiyle ulaşamadığınız yerlerde kalan bakteriler, ağzınıza yayılır. Bakteri plağına karşı etkili sıvı ağız bakım ürünü ile ağzınızı çalkalayarak, bakterilerin hızla yayılmasını engelleyin ve ağız sağlığınız için gereken üç adımı tamamlayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.