X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Taze besinler tüketerek zindeliği yakalayın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Taze besinler tüketerek zindeliği yakalayın

  • Giriş Tarihi: 3.5.2015
Taze besinler tüketerek zindeliği yakalayın
Taze besinler tüketerek zindeliği yakalayın

İlkbaharda ortaya çıkan yorgunluk, halsizlik ve baş ağrısına karşı koyup yaza dinamik bir başlangıç yapmak için yediklerinize dikkat etmelisiniz. A, C, E vitaminleri ile çinko ve selenyum içeren doğal gıdalar, savunma sisteminizi güçlendirip daha dirençli olmanızı sağlar

Havaların ısınması ve beslenme alışkanlıklarının değişmesi, metabolizmada ve hormonlar üzerinde değişimlere neden oluyor. Bu değişim; bazı kişileri, zihinsel ve bedensel isteksizlik, güçsüzlük, yorgunluk, uykusuzluk ve baş ağrısı gibi belirtiler ile karşı karşıya bırakıyor. Beslenme düzeninde tazelenme ve bedensel aktivitelerde yapılacak bazı değişikliklerle, bahar yorgunluğuna karşı koymak ve yaza sağlıklı, dinamik bir başlangıç yapmak mümkün. Bunun için dikkat etmeniz gerekenler şöyle:
Bahar aylarında savunma sistemi zayıflayabileceği için vücudu dirençli kılacak vitamin ve minerallerin eksiksiz alınması büyük önem taşıyor. A, C, E vitamini, çinko, selenyum güçlü antioksidan özelliğine sahip vitamin ve minerallerdir. Bu vitaminleri ve mineralleri taze beslenme ile doğal yollardan alabilirsiniz.
Balık, yumurta sarısı, havuç, kayısı, maydanoz, tatlı kabak, ıspanak, brokoli, tere, dereotu, roka, kavun, şeftali, kırmızı et, süt, yoğurt; A vitaminden zengin besinlerdir.
Limon, portakal, mandalina, greyfurt, maydanoz, biber, kuşburnu meyvesi, kivi, çilek, soğan, kereviz, brokoli; C vitaminden zengin besinlerdir.
Yeşil yapraklı sebzeler, yağlı tohumlar, bitkisel yağlar, avokado; E vitaminden zengin besinlerdir.
Balık, deniz ürünleri, etler, tam tahıllar, yumurta, brokoli, lahana, kereviz, soğan, sarımsak, turp, mantar; selenyumdan, etler, balık, deniz ürünleri, süt, yağlı tohumlar, kuru baklagiller ve tam tahıllar; çinko bakımından zengin besinlerdir.

GÜNDE 10 BİN ADIM YÜRÜYÜN
Her gün dört porsiyon taze sebze (bir-iki porsiyon pişmiş + iki porsiyon çiğ salata şeklinde) + iki-üç porsiyon taze meyve tüketin. Bedeninizi vitamin ve minerallerle tazeleyin.
Balık, yağlı tohumlar, avokado, kivi, limon, muz, üzüm, erik, kiraz, in cir, süt, yoğurt, cacık, ayran ile yorgunluğun önüne geçebilirsiniz.
Kan şekerinizin düşmemesi için ara öğünlerde fındık, badem, ceviz, süt, ayran tüketebilirsiniz.
Aşırı tuz tüketimi vücutta su birikimini, baş ağrısı, kas kramplarını artırarak yorgunluk hissine neden olur. Bu nedenle fazla tuz tüketmeyin.
Günde 2-3 litre su tüketerek, vücudunuzu ve cildinizi tazeleyebilirsiniz.
Geç saatlerde yatmamalı, rahat ve verimli uyumaya dikkat etmelisiniz. Yatmadan önce uyumaya yardımcı, sindirim sisteminizi rahatlatıcı rezene, kimyon, kekik çayları içebilirsiniz.
Hareketsiz kış aylarından çıkmış ve dinlenme modunda kalmış vücudunuzu düzenli egzersizlerle harekete geçirebilirsiniz.
Yorgunluk hissinin en büyük sebeplerinden biri, hareketsiz yaşamdır. Bir adım sayar edinerek, kendinize günde 10 bin adım hedef koyun veya haftada en az üç gün, 45 dakikalık orta tempolu bir egzersiz planını hayatınıza sokun.
Sabahları yapacağınız ılık bir duş, güne zinde başlamanıza yardımcı olacaktır.

SALATANIZDA MAYDANOZ OLSUN
Mevsim değişiklerinde; grip ve nezle gibi hastalıklar çok sık görülür. Bu hastalıklardan korunmak için sofranızdan salatayı eksik etmemelisiniz. Salatanıza dereotu, maydanoz, tere gibi sebzeleri eklemeyi ihmal etmeyin. Ayrıca zeytinyağı sağlıklı diye salatanıza bocalama zeytinyağı dökmeyin. Unutmayın ki zeytinyağı sağlıklı olsa da, aşırı tüketildiğinde kilo almanıza yol açabilir. Salatanıza, C vitamini kaynağı limonu da ekleyin. Bunun yanı sıra, gün içerisinde kuşburnu çayı içmek de hastalıklardan korunmanıza yardımcı olacaktır. Yorgunluk hissini ortadan kaldırmak için ise; çinko ve magnezyum içeren ceviz, fındık gibi kuruyemişler ile muz gibi tansiyon dengeleyici, potasyum içeren meyveler yiyebilirsiniz.

AKŞAM YEMEĞİNİ HAFİF YİYİN
Akşam yemeklerini hafif geçiştirirseniz, iş yorgunluğunun üzerine bir de halsizlik eklememiş olursunuz. Gün içinde bol bol rahatlatıcı etkisi olan mate, papatya ve melisa çaylarından içebilirsiniz. Ayrıca kan şekerinizi dengelemek ve bağırsaklarınızın gevşemesini sağlamak için lifli gıdalar tercih edin. Bunların başında tam buğday ekmeği, bulgur pilavı, kabuğu ile yenilebilecek meyveler ve sebzeler gelir. Bahar aylarını zinde geçirmek için sofranızda bulunması gereken meyveler ise şöyle:
ÇİLEK : A, B, C vitaminleri, kalsiyum, demir, folik asit, lif ve fosfor gibi mineralleri bol miktarda içerir.
ERİK : Vücuda güç ve enerji verir, kansızlığa iyi gelir, iştah açar ve hazmı kolaylaştırır. Vücuttaki zararlı maddeleri dışarıya atmaya yardımcı olur. Romatizmaya iyi gelir. A, C ve B vitaminleri ile potasyum, magnezyum, fosfor ve demir içerir.
AVOKAD O: Lif, A, C, E ve B vitaminleri açısından oldukça zengindir. Ayrıca potasyum yüklüdür. Kalp için yararlı olan avokado aynı zamanda cildi de besler.
ÇAĞLA: B ve E vitaminleri ile protein, demir, kalsiyum ve fosfor içerir. Her gün bir avuç çağla yiyerek, bağışıklık sisteminizi güçlendirip vücudunuzu birçok tehlikeli kanser türünden koruyabilirsiniz. Çağla ayrıca, sinirleri güçlendirir ve zihin yorgunluğu giderir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.