X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Karavan ego için değil, bir ihtiyaç
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Karavan ego için değil, bir ihtiyaç

  • Giriş Tarihi: 8.4.2016
Karavan ego için değil, bir ihtiyaç
Karavan ego için değil, bir ihtiyaç

Atv’nin beğenilen dizisi ‘Kehribar’ın çekimleri ’da devam ediyor. Dizi seti, çok sayıda karavanla dikkat çekiyor. Ancak bu karavanlar yıldızların egolarını tatmin etmek için değil; oyuncuların kostümleri karavanlarda saklanıyor. Ayrıca oyuncular karavanlarda dinleniyor

Cuma akşamları atv'de yayınlanan 'Kehribar' dizisinin Mudanya'daki setini geçtiğimiz hafta sonu ziyaret ettim. Ölesiye aşık olan '' ile 'Leyla'nın, arasına giren 20 yılı ve sonrasında yaşadıklarını konu alan dizinin başrollerini; Gürkan Uygun, Ayça Varlıer ve Necip Memili paylaşıyor. Bir aşk hikayesini anlatan 'Kehribar'ın yapımcılığını Süreç Film, yönetmenliğini Yıldız Hülya Bilban üstleniyor, senaryosunu ise Sinan Tuzcu ve Ali Aydın yazıyor. Bugün dördüncü bölümüyle izleyiciyle buluşmaya hazırlanan dizide ayrıca Özge Özder, Fırat Altunmeşe ve Nazmi Kırık gibi isimler yer alıyor.

KİN VE ÖFKENİN HİKAYESİ
Türkiye'de televizyonculuğun ve sinemanın merkezi olarak bilinse de; endüstri için Bursa da bulunmaz bir nimet. İstanbul'a yakın, yeşil ve orijinal yapısıyla dizi dünyası için çok cezbedici bir şehir... Hele ki, zeytinci iki ailenin birbiriyle husumetinin anlatıldığı 'Kehribar' dizisi için zeytinciliğiyle meşhur olan Bursa'nın Mudanya ilçesinden başka bir yer düşünülemezdi herhalde. Sessiz, kendi deminde yaşayıp giden 'Orhan Yarımcalı'nın, 20 yıl sonra Almanya'dan memleketi Mudanya'ya dönüşünü, çektiği hasretlik, sevdiklerinden uzak kalmasına sebep olan kin ve öfkenin hikayesini anlatıyor 'Kehribar'... İlk ve tek aşkı 'Leyla'dan ayrı yaşadığı 20 yıl boyunca kendi içine kapanan 'Orhan'ın bir gün içinde yalnızlıktan dönüşünü anlatıyor dizi.

İSTANBUL'DA PLATO, BURSA'DA GERÇEK MEKAN
'Kehribar'ın setinde beni Süreç Film'den yapım koordinatörü Fahri Tonguç Dikmen karşıladı. Tonguç, şunları anlattı: "İstanbul'da çekilen dizilerde, kamu binası olarak gösterilen sahnelerin çoğu platolarda çekiliyor. Bursa'da ise gerçek mekanlarda çekim yapıyoruz. Mesela, hastane çekimlerinde, gerçek bir hastaneye gidiyoruz ve hastaların olduğu bir ortamda çekim yapmaya çalışıyoruz. Ayrıca birçok yapım, çekim yaptığı yerin neresi olduğunu söylemekten kaçınırken, biz diyaloglarımızda Bursa ve Mudanya demekten mutluluk duyuyoruz."

100 KİŞİDEN OLUŞAN ÜÇ EKİP ÇALIŞIYOR
Ona "İstanbul dışındaki şehirlerde dizi çekmek daha mı ekonomik oluyor?" diye sorduğumda ise şöyle cevapladı: "Evet, mekan kiraları İstanbul'a göre daha uygun. Farklı bir şehirde çekim yapmak makul görünse de, burada ortalama 100 kişiden oluşan üç ekip çalışıyor; ekibin konaklama ve yaşam giderlerini hesaba kattığımızda, ekonomik kıyaslamanın eşitlendiğini görebiliyoruz."

BU SETE BOL SAYIDA KARAVAN VAR
Yavaş yavaş çekim alanını keşfetmeye başlıyorum. Bu sette bolca karavan var. Merakımdan birinin içine giriyorum ve karavanların oyuncu egosu için değil, ihtiyaç meselesi olduğu için setlerde bulunduğunu anlıyorum. Oyuncuların gün gün, hatta sahne sahne giyecekleri kostümler, karavanda asılı duruyor. Oyuncuların ezber çalışmaları için senaryo çıktıları ve tabii bir de dinlenirken ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri her şey gösterişsiz bir şekilde karavanlarda var. Kısacası karavanlar yıldız işi değil, zorunlulukmuş.

KABADAYI EKOLÜNE KADIN ELİ DEĞİYOR
Çekim alanına girdiğimde soluğu monitörün başında oturan yönetmen Yıldız Hülya Bilban'ın yanında alıyorum. Kendisinin işine hakim ve oldukça disiplinli bir yönetmen olduğu hemen dikkatimi çekiyor. Zaten yönetmenin geçmiş projeleri arasında 'Deli Yürek' ve 'Kurtlar Vadisi' gibi diziler buluyor, yani anlayacağınız erkek egemenliğinin anlatıldığı projelerde hep kadın eli var. Bir başka deyişle, kabadayı rollerini kadınlar şekillendiriyor. Kabadayılar; önce aşka yelken açıp gönül adamı oluyorlar ama yiğitlik vurgusu yapılırken kadınlarından da vazgeçilmiyor. Bilban, senaryo hakkında çok tüyo vermiyor ama 'Kehribar'da erkek egemen hikayenin yakın zamanda kadın karakterlere yöneleceğini ve ciddi dramların yaşanacağını öğreniyorum.

MUDANYA'YA ÖZGÜ AFORİZMALAR
Ziyaretim sırasında; Necip Memili'nin yani 'Musa' karakterinin çekimleri yapılıyordu. Molada Memili'ye, Bursa'da çalışmanın nasıl olduğunu sordum. Oyuncu; şehrin dokusuyla, halkıyla ve özellikleriyle; senaryoyu şekillendirebileceğini söyledi: "Burada çalışmak çok keyifli, hatta senaryoda Mudanya'ya özgü aforizmalar kullanmaya başladık. Geçen bölümlerde, 'Orhan'ın replikleri arasında 'Mudanya eski Mudanya değil, ben de 19 yaşında her şeye sırtını dönen 'Orhan' değilim' ile 'Artık Mudanya iki parça; senin arkanda olanlar, benim yanımda olanlar' vardı."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.