Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, ev ve işyerlerinin kapısına gelerek çeşitli ürünlerin satışını yapan satıcılar konusunda vatandaşlara uyarılarda bulundu. 'Kapıdan satış' tabir edilen bu satış yöntemi ile satılan ürünler hakkında son dönemde şikâyetlerin arttığını belirten Yılmaz, " Son dönemde bu satış yöntemiyle yapılan yabancı dil ve üniversite hazırlık kitaplarından oluşan setler konusunda şikâyetler oldukça çoğaldı. Bu satıcılar genellikle Milli Eğitim'den geldiklerini, bu setlerin çocuklar için oldukça faydalı olacağını söylüyorlar. Ancak tüketici aldığı yabancı dil kitaplarının faydalı olmadığını anlayıp geri iade etmek istediğinde sorunlar yaşanıyor. Vatandaş 7 gün içerisindeki ürünü geri iade etme hakkını kullanmak istiyor ama satıcılar tarafından tüketici çeşitli bahanelerle oyalanarak bu sürenin geçmesi sağlanıyor. İade süresi geçtiği için vatandaşların aldıkları ürünün ücretini ödemesi zorunlu hale getiriliyor" dedi.
GARANTİSİ YOK
Kapıya gelen satıcılardan ürün alınmasını kesinlikle tavsiye etmediklerini belirten Yılmaz, "Kapıdan satışların birçoğunda alıcıya fiş veya fatura da verilmiyor. Sözleşme üzerinden satış yapılıyor. Sözleşme üzerinden satışı da tüketiciler tam olarak bilmiyor. Bazı satıcılar sözleşmeyi de tüketiciye vermiyor. Ayrıca alınan mal kusurlu çıkarsa, servisi var mıdır? Servis noktaları nerelerdedir? gibi konular sözleşmede yer almıyor ve tüketiciye bir garanti belgesi verilmiyor. Bu nedenle kapıdan satışlardan ürün alınmasını tüketicilerimize önermiyoruz" diye konuştu.