Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Kanunlar kredi verirken şart koşulan hayat sigortası yaptırmanın zorunlu olmadığını söylüyor. Ayrıca bankalar kredi verirken, her türlü masrafı da tüketicinin sırtına yüklüyor" dedi. Kredi alımı konusunda tüketicilerin yaşadığı sıkıntıların büyük boyutlara ulaştığını belirten Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Tüketici maddi ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanınca bankalardan kredi çekme yoluna başvuruyor. Banka tarafından kredi çekmek isteyen vatandaşın önüne sözleşme konulması ile de sorunlar başlıyor. Bankalar tüketicinin sözleşmeyi okumasına imkân vermiyor. Tüketici sözleşmeyi okusa da uygulanan prosedürler hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı için okuduğunu da anlamıyor" diye konuştu. Herhangi bir kredi başvuru için bankaya giden tüketicinin hayat sigortasının yaptırmasının şart koşulduğunu ancak kanunlarda böyle bir zorunluluk olmadığına dikkat çeken Yılmaz, şunları söyledi: "Diyelim ki tüketici konut almak için kredi başvurusunda bulundu. O tüketiciye konut kredisi verilmesi karşılığında banka hayat sigortası yaptırmasını zorunlu tutuyor. Tüketicinin hayat sigortası yaptırması zorunlu değil. Kanunlarda hayat sigortasının zorunlu olmadığını söylüyor ancak tüketici bu sigortayı yaptırmadığında kredi alamıyor. Bankalar diyor ki bu genel müdürlüğün talimatıdır mecburen hayat sigortası yapmak zorundayız. Şimdi kâğıt üzerinde mecburi görünmüyor, yasa zorunlu tutmuyor ancak uygulamada hayat sigortası yaptırmayınca kredi alamıyorsun. Vatandaş kredi alabilmek için mecburen sözleşmeyi imzalıyor." Kredi alımı karşılığında bankaların vatandaştan istediği ipotek teminatına da değinen Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Banka bu ipoteği verdiği kredinin ödenmesini garanti altına almak için istiyor. Ancak bu ipotek işlemleri için gerekli harcamaları da vatandaşa ödetiyor. Tüketici, kredi borcu bittiğinde ipoteği kaldırmak için bankaya gittiğinde ise 350 TL ipotek kaldırma ücreti ödüyor" dedi.